Compaq nc6400 beeldscherm word zwart na verwijderen oplader

Status
Niet open voor verdere reacties.

timh1992

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2009
Hallo,

Ik heb een compaq nc6400 laptop en heb er een klein probleempje mee.

Als mijn laptop aan de oplader zit dan doet hij het perfect en kan ik er alles mee doen, maar zodra ik hem eraf haal gooit hij binnen korte tijd het beeldscherm zwart.

Het is een dual core 2.00 Ghz met2 GB RAM geheugen.

Ik hoop dat een van jullie een oplossing heeft
alvast thanks

Sluit de pc eens af.
Koppel de oplader eens af.
Start de laptop nu op.

Start de laptop wel op?

Als ik dat doe start hij inderdaad op met beeld en al, kan dan wat dingen doen en hij knalt hem dan na een aantal minuten alsnog op zwart. de laptop draait dan nog wel de lampjes branden en de fans draaien, daarom vond ik het zelf al heel apart..
Hij stond constant op een stabiele ondergrond en heb ook al geprobeerd met oplader erin het beeld veel te bewegen om te kijken of er toevallig wat los zat maar dat is niet het geval.

'k Ken het niet, maar is er misschien een progje om de batterij te testen ( uiteraard met accu aangesloten)?
Want als de accu goed, zit het op het moederbord niet goed.

Kan de accu aan zijn eind zijn?
Een vervangende batterij kopen ( niet goedkoop) kan altijd, maar dat heeft weinig zin als het mb niet goed functioneert.

heb je niet toevallig instellingen aangepast voor stroombesparing zoals beeldscherm uitschakelen na XX minuten?

Je batterij is wellicht kapot... Kijk eens naar het volgende:

Wat staat er allemaal bij:
Pc Wizard Installeren
Power status icoon (te herkennen aan een batterij en stekker)
Staat: Batterij - Ja
Klik op die regel en laat even zien wat daaronder voor extra informatie staat :)

heb je niet toevallig instellingen aangepast voor stroombesparing zoals beeldscherm uitschakelen na XX minuten?

Dan zou hij het weer moeten doen als ik weer aan me toetsenbord en muis zit, en dan zou hij ook zwart beeld moeten maken als hij aan de oplader zit dat is het dus niet :P

Je batterij is wellicht kapot... Kijk eens naar het volgende:

Wat staat er allemaal bij:
Pc Wizard Installeren
Power status icoon (te herkennen aan een batterij en stekker)
Staat: Batterij - Ja
Klik op die regel en laat even zien wat daaronder voor extra informatie staat :)

Hierbij een screenshot met de informatie die het programma geeft.

Ik denk inderdaad ook dat het aan de batterij ligt want hij kan dus niet zonder oplader en met oplader doet het beeldscherm het perfect. dus eigenlijk moet het wel de batterij zijn. maar ik wil het zeker weten want anders schaf ik straks een batterij aan en heb ik nog steeds probs..

Hm, ja daar valt nu niet veel uit op te maken helaas... Ik acht de kans groot dat het de accu is. Als het moederbord zou zijn zou je het probleem volgens mij ook moeten hebben als de laptop aan de adapter hangt.
Het is belangrijk om een adapter 'in conditie' te houden. Als je daar even op googlet kun je wel zien hoe je dit het beste kunt doen (dus niet non-stop aan de adapter hangen met de accu erin terwijl de accu al 100% is:P)

Ik heb er nog ff over na zitten denken en het kan niks anders zijn dan dat de accu kapot/zwak is.
Als ik de adapter eraf doe flikkert het beeld, word de beeldhelderheid minder en blijft hij nog enige seconden aan. dan gaat hij op zwart maar de laptop draait nog wel, heb gemerkt dat hij hem na een tijdje uitzet.
Ook al is het niet goedkoop ik zal het wel moeten aanschaffen anders valt hij niet te gebruiken helaas.
Hartelijk dank voor jullie hulp!!

Weet dat je nog de Nederlandse wettelijke koop op afstand rechten hebt als je het online besteld hè :) Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan