Compaq ombouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarfje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Hallo.

Ik had al een threat van het "ombouwen van een Packard Bell " maar dit moest zijn een Compaq.

Mijn vraag nu luid dus Kan je Compaq die zo van de fabriek is geleverd met M.E geinstalleerd zo veranderen naar een XP systeem of gaat dat veel problemen geven???

Zelfde antwoord als je vraag over packard bell.

Het kan maar zorg voor de juiste drivers

De topicstarter heeft toch bij zijn vorige topic ff het merk kunnen aanpassen? Et probleem dat ie heeft is tenslotte hetzelfde.

Geplaatst door Muurhond
De topicstarter heeft toch bij zijn vorige topic ff het merk kunnen aanpassen? Et probleem dat ie heeft is tenslotte hetzelfde.

Is een logische gedachte alleen komt er in die posting zoveel info over PB naar voren dat aanpassen veel tijd in beslag zou nemen.

Daarom heb ik besloten deze keer de andere vraag te sluiten en mag in deze vraag verder gegaan worden maar nu voor compaq

En nogmaals!!!! Zorg er echt voor dat je zeker weet dat je de juiste drivers hebt...................heeeeel erg belangrijk!!!!!:rolleyes:
Compaq heeft net zoals Packard Hell de vervelende tik om in één type verschillende hardware te plaatsten....

mijn excusses voor de comotie en verwaring maar had me in het merk vergist.

Dus ook hiervoor geld :: WindowsXP als tweede systeem kan gewoon geinstalleerd worden met dual boot.
Als het niet bevalt/lukt dan formateren van die xp partitie EN ben ik dan ook die dual boot kwijt ???

Groet

Tot mijn spijt heb ik zelf nog nooit de behoefte gehad om een dual boot te draaien dus op jouw concrete vraag of je het keuze opstartmenu kwijt bent na de verwijdering van een van de 2 "bootsystemen", kan IK je helaas geen antwoord geven.

Jouw andere vraag, aangaande het verwijderen van XP:
ja, dat kan zonder problemen. Het kan wellicht op 2 manieren (nog even los van de format die je kan doen met de xp cd erin)

1. je pakt een / de opstartdiskette van Win Me en laat het systeem op de diskette booten. Als je daarna de driveletter intypt van de hdd waarop XP staat en het format commando geeft, kan je de hdd met XP erop gewoob formatteren.

2. (met verwijzing naar de eerste alinea in dit bericht..) Ik vermoed dat je zelfs zonder te booten de XP partitie kan formatteren. Als je in ME naar Deze Computer gaat dan kan je volgens mij op dezelfde manier de partitie formatteren (waarop XP staat) als dat je een diskette vanuit dat menu formatteert.

Geplaatst door gast0225

1. je pakt een / de opstartdiskette van Win Me en laat het systeem op de diskette booten. Als je daarna de driveletter intypt van de hdd waarop XP staat en het format commando geeft, kan je de hdd met XP erop gewoob formatteren.

Dat werkt geloof ik niet, omdat de ME-opstartdisk geen DOS-commando's meer heeft. In iedergeval geen FORMAT-commando.

Oeps,

geen idee van, ik dacht dat ME nog gewoon de standaard commandootjes herbergde zoals Fdisk en Format etc.

Oke, zelfde tekst alleen het wordt dus een 95 of 98 bootdisk...............

Geplaatst door gast0225
Oeps,

geen idee van, ik dacht dat ME nog gewoon de standaard commandootjes herbergde zoals Fdisk en Format etc.

Oke, zelfde tekst alleen het wordt dus een 95 of 98 bootdisk...............

Et is een tijd geleden dat ik ME gebruikte, maar wist zeker dat je niet kon formatteren vanaf een ME-bootflop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan