Compaq op Zwart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wolt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
Ik heb een CPQ 6272 EA en heb een probleem met een zwarte scherm bij het installeren. Ik kreeg na een vastgelopen computer, XP niet meer geinstalleerd. Linux en Win 98 SE waren geen probleem. Volgens CPQ, die slimmerikken, lag het aan het geheugen. Was het dus niet. Ook de rest van hardware, NVIDIA, Creative, IEEEEEEE 1394 enz enz ligt het niet want ik heb XP (ook met de rescue disks) trachtten te installeren zonder deze kaarten. De computer gaat op zwart zodra XP vanuit het blauwe opstartscherm overgaat naar het XP scherm.

Ik had na contact te hebben gehad met CPQ/HP en Dunnet, de leverancier die nooit iets van zich liet horen, de moed opgegeven. want ja, je garantie is weg na één jaar en zes maanden. Ik werkte de laatste tijd met Linux en win98 SE, tot ik vanavond .NET Framework moest installeren van een bepaald programma. Dit heb ik gedaan en je raadt het al, de computer gaat op zwart na de opstart onder 98 SE.
Ik moet waarschijnlijk een ander moederbord gaan plaatsen, of is er iemand die weet wat er met deze computer aan de hand is.
Overigens heb ik de laatste BIOS Upgrade, aangeraden door Compaq ook geinstalleerd, echter al enige tijd voor de problemen problemen begonnen.

Compag op zwart

Hallo Wolt,

al is het een paar jaar later, ik heb hetzelfde probleem.
ik heb een oude Compaq deskpro k500/10 NTL (?) P3-500 met 256 intern
XP engels heeft hierop gedraaid, maar ik wil er de nl versie op hebben.
Het installeren gaat goed, totdat hij opnieuw gaat opstarten. Na het xp logo gaat het scherm op zwart. aan het geluid te horen gaat de pc gewoon verder.
Volgens mij ligt het dus aan de video drivers.
Maar nu komt de vraag:
hoe verander ik drivers als ik geen beeld heb. in het setup menu (van compaq) zie ik geen optie om vga uit te schakelen of xp in een veilige modus te starten.
of is er een toetscombinatie om in het bios te komen

is het jouw uiteindelijk gelukt of heb je een andere pc gekocht?

Beste Jays,

het is inderdaad al even geleden en ik heb inderdaad inmiddels een andere computer. En het is geen Compaq geworden, kan ik je zeggen. Ik heb de desktop toentertijd wel aan de praat gekregen, het bleek uiteindelijk de processor te zijn die het probleem veroorzaakte. Ik heb me laten vertellen dat er in de processor (in mijn geval dus een AMD Athlon 2400 +) een nummer zit welke correspondeert met XP, vraag me geen details. Maar met elke andere processor werkte het apparaat. Ik weet natuurlijk niet of dit bij jouw ook het geval is. Succes er mee.

Hoi Wolt,

Bedankt voor je reactie.
Het is uiteindelijk wel gelukt.niet via de BIOS maar door halverwege het opstarten van windows hard af te breken. (stekker er uit)
Dan vraagt windows of je in de veilige modus wil opstarten en dan doet de video driver het wel gelukkig. Van de website van ATI de nieuwste driver gehald, en daar had compaq geen probleem mee.

alles werkt nu naar behoren.

Jelle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan