Compaq Presario 1200 gaat niet meer aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elandlord

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2010
Hallo,

Laatst heb ik een Compaq Presario 1200 ter beschikking gekregen, alleen hij wil niet aan. Hij zit gewoon normaal op het stroom aangesloten, alleen het voedingskastje, die dus de accu moet opladen, geeft niet aan dat hij op het stroom staat (er zit een lampje op de voeding maar die brandt niet als hij op stroom is aangesloten). Nou is mijn vraag aan jullie of jullie misschien hieruit kunnen opmaken of het aan het voedingskastje ligt, of echt aan de accu zelf?

Alvast Bedankt :D

Laatst bewerkt:
Of het aan het voedingskastje ligt? Daarvan kan je toch de spanning meten?

Bedankt voor je antwoord!

Dat zou ik later nog wel eens doen, maar ik bedoel eigenlijk te zeggen of het normaal is dat het lampje op het voedingskastje NIET aangaat, als hij gewoon op stroom aangesloten is.

Ik neem aan dat je een adapter bedoelt (een kant lichtnet, andere aan laptop)? Het lamje geeft aan dat er spanning op staat. Dus als dat niet brandt, is er geen spanning en kan ook de accu niet opgeladen worden en doet de laptop niets.

Laatst bewerkt:
Mooi, dan zal ik z.s.m. de spanning meten en kijken of het daar inderdaad aan ligt, iig bedankt voor je hulp ;). Ik wacht nog wat reacties af.

Deze adapters zijn los te verkrijgen. Alleen even letten op de aansluitplug, dat die past.

Ik heb al wat gezocht, maar kon niet echt veel vinden. Ik neem aan dat ze in een computerzaak gewoon te halen zijn?

In een computerzaak zeker, gewoon even de oude meenemen.

inderdaad, als het lampje op de voeding/transfo niet meer brand, wil dat zeggen dat ofwel de stroomkabel kapot is (gebeurt maar 1 keer op de 2 miljard geproduceerde kabels) ofwel dat de transfo zelf kapot is.

Ben benieuwd hoe ze dat hebben uitgerekend, 1 op de 2 miljard (zijn waarschijnlijk niet heel veel 2 miljarden van verkocht maar dat achterwege) ;). Ik heb de kabel van mijn externe harde schijf aangesloten op de laptop (had ongeveer de zelfde voltage) en het bleek dat hij werkte! Dus het enige wat ik nodig heb is een voedingskastje dat lijkt op deze! Dus allen hartstikke bedankt voor het meedenken!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan