Compaq Presario Q6600 overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

firest0rm

Meubilair
Lid geworden
6 mrt 2007
is het mogenlijk om deze CPU over te klokken ik heb namelijk een ATI HD 5850 besteld en ik wil niet dat mijn cpu deze kaart aan het bottle necken is ik gehoord dat ik minimaal mijn cpu moet over klokken naar 3.2 GHz
ik heb ook gehoord dat de Q6600 heel makkelijk over te klokken is
alleen een probleem het is wel een kant en klare pc ik kan wel dingen veranderen in de bios

Meestal lan dat niet op dat soort simpele OEM moederbordjes....

Trouwens wel zeker dat je voeding sterk genoeg is voor je nieuwe videokaart??

Meestal lan dat niet op dat soort simpele OEM moederbordjes....

Trouwens wel zeker dat je voeding sterk genoeg is voor je nieuwe videokaart??

ja OCZ Stealth X 600 Wattage ik heb wel verstand van video kaarten en voedingen enzo alleen niet zo veel van klokken

Denk niet dat het zal lukken, maar er is er maar 1 die dat kan zien en dat ben jij, in je bios

Of je de FSB van je processor kunt verhogen om eens mee te beginnen

Vergeet het maar bij Compaq. Het Bios van kant en klaar systemen is zeer beperkt met instellingen en vrijwel zeker geen overklok mogelijkheden.

Vergeet het maar bij Compaq. Het Bios van kant en klaar systemen is zeer beperkt met instellingen en vrijwel zeker geen overklok mogelijkheden.

T-T waarom doen ze dat slaat helemaal nergens op

is er een mogenlijkheid om de bios te flashen? en dan tog te klokken

Nogmaals, gaat helaas niet lukken op een OEM moederbord

hmm dus als ik een andere moederbord koop kan dit wel?
ik heb ook gezien dat er revision versies uit zijn van de q6600 ik heb de G0 versie maakt dat wat uit?

Die versie van processor is prima geschikt om te overklokken, maar dan moet je inderdaad een daarvoor geschikt moederbord hebben

Die versie van processor is prima geschikt om te overklokken, maar dan moet je inderdaad een daarvoor geschikt moederbord hebben

nog een vraag is deze cpu geintergreert op mijn mobo?
zou dat tog eerst ff willen weten voordat ik een Asus mobo koop :P

laatste vraag is deze mobo goed genoeg voor het over klokken van mijn cpu?

ASUS P5Q -E

Laatst bewerkt:
deze is prima geschikt:thumb: heb de p5Q en draait lekker hier:thumb: (ook de q6600 G0 versie)

deze is prima geschikt:thumb: heb de p5Q en draait lekker hier:thumb: (ook de q6600 G0 versie)

oh heb jij dan je CPU overgeklokt
zo ja
ik heb 667 mHz ram en ik will weten of het mogenlijk mijn q6600 hiermee te kunnen overklokken ik heb namelijk ergens gehoord dat je dan 800 MHz ram nodig hebt is dit waar?

hey,

ja dat kan maar dan kan je max zo'n 3ghz halen zonder je geheugen ook sneller te laten lopen. 667/2=333.5 dus bij dit geheugen op 667mhz kan je een maximale processor snelheid halen van 333.5x9=3001.5mhz(3Ghz). De 9 is de multiplier van de q6600. is dus een mooie snelheidswinst. ook loopt je geheugen dan 1 op 1 met de fsb. dus benut je dan het optimale uit de snelheid van je geheugen. ga je neller dan de 3ghz zal je geheugen het niet meer bij kunnen benen.

Maar voorbij de 3ghz ga je denk ik niet. Dus nieuw geheugen is niet nodig. ik heb 800mhz geheugen. en draai nu met een fsb van 400 en multiplier op 8. dus 3.2ghz. waarbij het geheugen ook 1 op 1 loopt met de fsb. (800/2 =400)

hey,

ja dat kan maar dan kan je max zo'n 3ghz halen zonder je geheugen ook sneller te laten lopen. 667/2=333.5 dus bij dit geheugen op 667mhz kan je een maximale processor snelheid halen van 333.5x9=3001.5mhz(3Ghz). De 9 is de multiplier van de q6600. is dus een mooie snelheidswinst. ook loopt je geheugen dan 1 op 1 met de fsb. dus benut je dan het optimale uit de snelheid van je geheugen. ga je neller dan de 3ghz zal je geheugen het niet meer bij kunnen benen.

Maar voorbij de 3ghz ga je denk ik niet. Dus nieuw geheugen is niet nodig. ik heb 800mhz geheugen. en draai nu met een fsb van 400 en multiplier op 8. dus 3.2ghz. waarbij het geheugen ook 1 op 1 loopt met de fsb. (800/2 =400)

nou ik weet het niet
ik heb nemalijk een ATI HD 5850 besteld en ik wil die kaart niet bottle necken
nou heb ik gehoord dat je minstens 3,2/3,4 GHz cpu snelheid voor nodig hebt is dat waar?

als je het mij vraagt kom je met 3ghz op je q6600 een heel stuk. ik denk niet dat je veel verschil gaat merken tussen de 3ghz en 3.2-4. Dus ik zou gewoon op de 3ghz gaan zitten en als je een keer upgrade ook is wat sneller/meer geheugen erin zetten.

edit----
ook hoef je waarscheinlijk je cpu voltage niet omhoog te gooien. die 3ghz kan die wel trekken op zo'n 1.24V. ik moet pas verhogen als ik dicht in de buurt van de 3.6ghz ga zitten.;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan