Compaq Presario V6000 met Vista erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Hallo ik heb een Compaq Presario V6000 met Vista (helemaal nog origineel)
Nu is het probleem dat hij steeds trager word, ik heb het meeste er al af gegooid, opgeruimd en gedefragmenteerd.
nu is mijn vraag kan ik er iets van werkgeheugen of zo bij laten zetten of heeft dat geen enkele zijn
alle tip zijn welkom
hoor graag van jullie
gr Carina

Hoeveel RAM zit er nu in ?
Wat bedoel je met hij wordt steeds langzamer ?
Bedoel je per dag of op het moment dat er op aan het werk bent ?
Wat doe je erop, gamen, Word, Excel, Internet

Groeten Marcel

Hallo Marcel.

op de eerste plaats dank voor je reactie.
opstarten duurt heel lang en als je van de ene site naar de andere wilt gaan is hij ook heel traag. Hij wordt niet trager als ik er op aan het werken ben hij is gewoon traag.

Ik gebruik exel, word en internet op de pc. Spelletjes spelen wij er niet op.

de schijf is in tweeen gedeeld,

de C ;schijf is voor dagelijks gebruik. (53,8 GB van de 106 GB beschikbaar)

de D: schijf daar staat vista op (1.15 GB van de 5.27 beschikbaar staat er )

ik weet niet waar ik de RAM kan vinden,

Laatst bewerkt:
Als je op je bureaublad of in je startmenu met rechts op Deze Computer klikt en kiest voor Eigenschappen dan zie je daar Geïnstalleerd geheugen staan.
Ik vermoedt dat er 1GB of 1024MB staat.

Er kan heel veel aan de hand zijn: Drivers van je videokaart kunnen verouderd zijn of zelfs niet geïnstalleerd, virus of spyware, te veel om op te noemen.
Om te scannen op spyware en/of virussen kun je onderstaande link volgen:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616865-Wat-te-doen-bij-virussen-spyware-etcetera

Je zou hem terug kunnen zetten aar de fabrieksinstellingen maar dat kan alleen als je de Restore CD's hebt.
Ook kan er een deel van je harde schijf gereserveerd zijn om je laptop te restoren naar fabrieksinstellingen.
Tijdens het opstarten van je laptop moet je een paar keer op [F11] tappen, als je geluk hebt komt er iets op je scherm te staan waarmee je je pc kunt herstellen naar de fabrieksinstellingen.

Let wel op: je bent alles kwijt na een fabrieksherstel dus eerst even al je foto's, Word en Excel bestanden, e-mailadressen, favorieten veilig stellen op een USB stick of zoiets.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
oke, heb het al weg gehaald hahahaha,

Ik ga jou tips zeker uit proberen en laat nog van me horen, alvast erg bedankt gr Carina

Dit zit er inde laptop, wat moet en kan ik doen om hem met extra hardware sneller te maken of is dat niet mogelijk?

Specificaties+Opties HP Compaq Presario V6000 Laptop :

Processor : AMD Turionâ„¢ 64 X2 Mobile 1,6 Ghz
Geheugen : 1 GB - DDR2
Harde schijf : 80 GB - SATA - 5400 rpm
Drives : DVDRW - CDRW
Beeldscherm : 15,4 inch (1280 x 800)
Videokaart : NVIDIA GeForce Go 6150 (256 MB)
Geluidskaart : Conexant HD Audio output
Communicatie : Modem + Netwerk + Wifi
Aansluitingen : 2 x USB + VGA +s-Video
Besturingssysteem : Microsoft Windows Vista

Ik zou eerst de link uit POST#4 volgen.
Als dat niet helpt de fabrieksinstellingen terug zetten zoals eerder omschreven in POST#4

Op het moment dat ie langzaam is kun je nog even [CTRL]+[ALT]+[DEL] drukken en voor Taakbeheer kiezen.
Als je vervolgens in het tabblad Processen kijkt welk proces het meeste van je CPU vergt en welk proces het meeste van je RAM wegsnoept kan ik misschien nog wat verder adviseren.
Wanneer je op het kolomhoofd klikt sorteert ie de hele kolom op grootte en kun je ,makkelijk zien welk onderdeel het meeste verbruikt.
bbpf.png

Klik ook eens met rechts op het Deze computer icoon en kies voor Beheren.
Wanneer je dan naar het onderdeel Apparaatbeheer gaat ben ik wel benieuwd of je daar onderdelen ziet met een vraag- of uitroepteken.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan