compaq preserio 5000 series voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojo-lo

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2006
hi all ik heb een compaq preserio 5000 series de voeding is verbrand en na lang op het net zoeken kun ik de just voeding niet vinden. ik heb een atx kast +voeding gekocht en de onderdelen daar in verplaats en nu blijkt dat moederbord geen stroom krijgt.
oke weet iemand of ik een soort gelijke voeding voor compaq 5000 series ergens kan kopen want bestellen bij compaq duurt lang tot ik hem krijgt.

alvast bedankt

Welkom op Helpmij.:)

Weet je zeker dat het moederbord geen schade heeft opgelopen?

JA? alles wel goed aangesloten.

Gebruikers handleiding wil wel eens uitkomst bieden.

hi

de moederbord deed wel toen de voeding verbrand.
de pc startte wel en over een paar minut ging het van zelf weer uit. toen heb ik de voeding er uit gehaald en bekijken in de voeding zat veel stof en hij was een beetje gesmolten van binnen.
daarna heb ik een ander voeding gekocht daarin gedaan ook geen stroom nu weer een kast met voeding gekocht en weer geen sine van stroom geen lampjes branden en geen geluid.
hoe kan ik nu kijken of moederbord kapot is?

Kijk eens op het moederbord of je brandplekken van kortsluiting(verkleuringen) ziet en kijk naar de condensatoren of deze niet bol staan of gelekt hebben.

opletten bij compaq moederborden, de stekkers zijn niet altijd geschikt in dezelfde volgorde, ook zo voor de schakelaar om em aan te zetten, en de USB poorten zijn ook anders geschikt...

de 5000 reeks is inderdaad een zorgenkindje, ik vrees zelfs dat HP deze voedingen zelf niet meer heeft en je bij een externe firma mag aankloppen ...

hi

ik ga vandaag na school even weer open maken en kijken of er iets kapot is.
en de schakelaars heb ik nog niet vervangen die zijn van oude kast allen maar de voeding gekopild naar moederbord.
ik denk geen probleem met schakelaards.
de Standard voeding had 2 stekers 1 12 vilt met 4 gaatjes en ander de brede stekertje en de nieuw voeding heeft het zelfde stekers.
tinx all

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan