Compaq Proliant 3000 server

• Onderwerp starter Onderwerp starter shox
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

shox

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2005
Goede dag.

ik heb een paar vraagjes over een server...

Ik heb ooit eens wat gelezen dat het niet echt veilig is om een pc 24/7/365 aan te laten staan ? Is dat echt zo ? Had hiervoor een amd systeempje ook 24/7 staan ... (mag niet meer (teveel geluid)) uiteindelijk een voeding doorgebrand (na een reboot) een een processortje dood enzo..

maar hoe veilig is het eigenlijk ? Ben nu van plan om een severtje aan te schaffen, niet duur wel oud.. .. dual intel 500 met edo rammetjes ... niet echt van nu ... maar genoeg voor de job... Kan ik dat spul wel 24/7 laten draaien zonder gevaar ? ... komt immers naast een gasleiding te staan.. jaja je raad het ...... in de meterkast .....
\

dat de groepenkast in de meterkast zit oke.
maar een server in de meterkast....nee dat kan in mijn ogen niet.

Maar mag die server dan wel? :p

Want servers zijn meestal zo ontworpen dat ze in computerruimtes heel lang, stabiel hun werk kunnen doen. En 1 voordeel van computerruimtes is dan weer dat er nooit zoveel mensen zitten, dus mag het geluid wat harder ;)

Maar als een voeding doorbrandt, hoeft het niet altijd vuurwerk te geven :p Maar ik denk niet dat het mag in de meterkast, want zelfs planken in de meterkast werden de laatste keer bij ons thuis niet zo gewaardeerd door de meneer van de Nuon ;)

Maar er zijn toch wel meer plekken in huis waar ie "verstopt" kan worden? Op zolder, in een opslagkast ofzo :D

Ik hoorde trouwens gisteren van 1 of ander blusmiddel, dat zijn een soort bolletjes die je op bijvoorbeeld je tv plakt. En als ie dan in brand staat barst het bolletje open en dan blust ie de boel. Scheen er ook voor computers te zijn.

Thx. daar kan ik wat mee. Het enige nadeel is dat ik klein behuist ben en eigenlijk nergens met dat ding heen kan ... wat 2 oplossingen voor mij overlaat .... 1: een fluisterstil systeempje (kost wel veel) 2: f##k de nuon en plak er bolletjes op... alhoewel ? . ... ik twijfel .... maar ik ben wel weer wat verder met mijn Quest ..

\

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan