Compaq ProLiant netwerkserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Bij mij op kantoor kan ik zo meenemen:

Compaq ProLiant 800 model 6/550-9100
Pentium III 550 9,1 gb SCSI, 192 mb
Compaq 12/24gb DAT drive opal

aangeschaft in mei 2000

Kan iemand mij vertellen wat precies de gebruiksmogelijkheden hiervan zijn :o en of het nog de moeite waard is dat ding mee te sjouwen :D

O ja, ik weet dat het een netwerkserver is maar ik wil weten of ik daar privé iets mee kan doen

Altijd meenemen, zo'n DAT-drive is ideaal voor backups enz.

Heb je er niets aan? Ik ken een school......

Geplaatst door Tiborv
Altijd meenemen, zo'n DAT-drive is ideaal voor backups enz.

Heb je er niets aan? Ik ken een school......

Euhh, hoe krijg ik mijn backups daarop dan?
Ik neem aan dat ik die op de een of andere manier dan aan mijn pc moet koppelen, kun je me uitleggen hoe ik dat moet doen?

Via een netwerk natuurlijk.. Mooiste wat er is :D Windows 2000 erop, mappen delen, en via BACKUP van windows2000 alles op tape zetten.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tiborv
Via een netwerk natuurlijk.. Mooiste wat er is :D Windows 2000 erop, mappen delen, en via BACKUP van windows2000 alles op tape zetten.

Klinkt allemaal zo verschrikkelijk eenvoudig, snap er geen jota van :confused:

Ik heb nu een netwerk van 2 pc's met elkaar verbonden middels een switch. Waar komt die netwerkserver nou in dat geheel?

Ook aangesloten op die switch. Kun je dan ook gewoon mee internetten enz.

Kan de harde schijf op dezelfde manier geformatteerd worden als op een "normale"pc? Alle gegevens moeten er nl. echt af voordat ie de deur uit mag

Totaal geen probleem. Windows installeren is daarna een eitje, CD-rom in de drive, opstarten en installeren.

Met FDISK kun je, indien nodig, de schijven eerst partitioneren. Is niet anders dan bij IDE.

Oke, als ik het groed begrijp kan ik dus:

-schijf formatteren
-windows 2000 installeren
-beelscherm en toetsenbord eraan hangen
-kabel in de switch
en dan kan ik er gewoon mee internetten.

Moet er dan nog iets op van antivirus o.i.d?

Antivirus is uiteraard nodig. Dat valt bij mij onder het standaard installatiepakket.

Verder is het zoals je schrijft.

Kan ik er ook andere programma's op draaien zoals bijv. officepakket?

Het is niets meer dan een gewone PC, je kunt er dus alles op draaien. Het feit dat je hier om een server gaat doet daar niets aan af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan