Compaq wil XP niet instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tabaksbaars

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2002
Ik heb een Compaq Desktop En PC. Dit is er een met een pentium 3 proccesor en 512 intern.
Tijdens de installatie valt iedere keer het toesen bord uit, ik kom dan niet verder. Wie weet een oplossing?

Tabaksbaars zei:
Tijdens de installatie valt iedere keer het toesen bord uit, ik kom dan niet verder....
Op welk moment valt je toestenbord uit? Misschien heb je <a href="http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=226649&highlight=compaq" target="_blank">hier</a> wat aan. :)

Als je een usb-toetsenbord hebt:
Bij mij wilde het ooit wel eens helpen om usb-toetsenbord ondersteuning in het bios uit te zetten

Ik ben behoorlijk aan het klooien geweest maar het is na vele pogingen gelukt. Ik heb eerst met opstart diskette van win 98 de schijf in gedeeld en daarna weer met de Xp cd rom gestart na enige pogingen kon ik snel door drukken en toen begon XP met instaleren. Ik ben er nog niet uit wat nu het probleem is maar als ik start dan kan ik niet op enter drukken om door te gaan met installeren. Een volgende keer kom ik tot F8 en dan weer een keer tot de schijfindeling. Dus het tijdstip dat het toetsenbord blokeerd varieerd nog al. Het vreemde is, met opstart diskette van win 98 had ik geen last. Misschien dat het ligt aan de USB herkenning maar dat ga ik op dit moment even niet uitzoeken. Trouwens mijn toetsenbord is geen USB dus dat zou kunnen. Mocht ik weer op die PC moeten installeren dan zal ik het wel uitproberen. Misschien zijn er ook mensen die dit probleem hadden, die wel weten wat het is. Ik hou het wel in de gaten. Bedankt tot zo ver

XP draait inmiddels maar ook onder XP vallen de muis en het toetsenbord regelmatig uit. Dus het probleem is nog niet opgelost. Wie weet raad. Een ander toetsenbord en muis helpt niet.

Het toestenbord werkt wel onder XP maar de muis valt nog steeds uit. Ik heb een USB muis aangeschaft en deze aangesloten op USB poort, nu is het dus wel goed. Het zal wel aan de bios liggen. Bij een nieuwe installatie zal ik die eerst updaten. Moet alleen nog even de goede versie vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan