Compaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jensvde

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Hallo iedereen,
Ik heb hier een probleempje. Ik heb een Compaq Presario, waar geen model naam opstaat maar wel CMO900. Ik vind er op het internet geen drivers voor ook niet.

Specificaties:
Compaq PC
Celeron
500/66MHz
128mb ram
rom date: 09/08/99
rom familie: 686c2

rechts op je scherm staat de naam van de presario serie, althans bij mij en me moeder, wel alle bij een ander.

ja, CMO900, niets te vinden, en de orginele windows heb ik ook vervangen dus er staat niets meer op van Compaq software (CTRL+ALT+S)

http://www.piriform.com/speccy

Kun je zien wat erin zit.

Wordt op het beeldscherm getoont als je opstart maar dien je meestal wel het spashscreen in de bios uit te schakelen en pauze te gebruiken, ook via de bios string in beeld kun je op zoeken.

bedankt allemaal, ik zal het morgen proberen, eerst ga ik er windows 2000 pro opzetten dat is wat recenter als 98.

ik heb juist gelezen op forums dat het in de Compaq Presario 5000 series zit, mogelijk is het ook een soort gelijke Presario 7470. Maar deze heeft een andere processor, voor de rest klopt alles. Zou iemand even het juiste model willen uitzoeken? Alvast bedankt!

sorry ik dacht dat het een presario laptop was.... staat er niks op de xp sticker

er hangt geen sticker op, en er was windows 98 voorgeinstalleerd. Ik krijg geen type informatie, enkel dat er een intel celeron inzit, enz...

Schijf die bios string eens op en zet hem hier.

Als je de chipset weet ben je al een heel end, dan staat er in apparaatbeheer de diverse hardware items waarbij je via de rechtemuisklik erop, eigenschappen en details met het pci nummer kunt zoeken.

waar kan ik bios string vinden? En hoe zoek je het pci nummer? Er staat momenteel Windows 2000 Pro op

sorry voor mijn late antwoord, maar ik heb het de laatste tijd nogal druk gehad. Omdat de installatie van Windows 2000 Pro mislukt keer op keer, heb ik wel foto's kunnen nemen van het bios. Waarschijnlijk is de hardeschijf kapot en zal daarom het formatteren eindeloos lang duren. Omdat de foto's te groot zijn voor helpmij; kan je ze hier downloaden: http://www.mediafire.com/?0pecnbj7dj6wz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan