Ik heb een applicatie in Excel 2000 ontwikkeld waarbij ik gebruik maak van programmacode in VBA. Ik zou graag willen weten hoe het staat met de compatibiliteit van Excel 2000 op dit gebied met eerdere versies. Wat gebeurt er als ik het programma in Excel 97 of 95 open?
Ik maak gebruik van met name basic VBA-functies. Uitzondering hierop is een koppeling met een Access database (ook 2000). Ik importeer gegevens uit deze database op basis van parameters die in een Excel formulier zijn ingegeven. Hieronder een voorbeeld van programmacode die zo'n koppeling tot stand brengt:
sqlstring = "SELECT gegevens FROM gegevens"
connstring = _
"ODBC;DBQ=d:\voorbeeld.mdb;DefaultDir=d:\;Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DriverId=25;FIL=MS Access;MaxBufferSize"
With Sheets("tijd").QueryTables.Add(Connection:=connstring, _
Destination:=Sheets("tijd").Range("a1"), sql:=sqlstring)
.Refresh BackgroundQuery:=False
End With
Is er iemand die bekend is met de compaitibiliteit van Excel wat betreft VBA-code in het algemeen en wat betreft de koppelingen met Access?
Ik maak gebruik van met name basic VBA-functies. Uitzondering hierop is een koppeling met een Access database (ook 2000). Ik importeer gegevens uit deze database op basis van parameters die in een Excel formulier zijn ingegeven. Hieronder een voorbeeld van programmacode die zo'n koppeling tot stand brengt:
sqlstring = "SELECT gegevens FROM gegevens"
connstring = _
"ODBC;DBQ=d:\voorbeeld.mdb;DefaultDir=d:\;Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DriverId=25;FIL=MS Access;MaxBufferSize"
With Sheets("tijd").QueryTables.Add(Connection:=connstring, _
Destination:=Sheets("tijd").Range("a1"), sql:=sqlstring)
.Refresh BackgroundQuery:=False
End With
Is er iemand die bekend is met de compaitibiliteit van Excel wat betreft VBA-code in het algemeen en wat betreft de koppelingen met Access?