Compatibiliteit moederbord en grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

hetbrouwertje

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2006
Hoi,

Aangezien ik een leek ben op hardware-gebied heb ik een vraag over de compatibiliteit van een grafische kaart op mijn moederbord. Mijn moederbord is de Asus P5GDC-V Deluxe, waarvoor ik graag een goede grafische kaart aan wil schaffen. Nu vraag ik me af of de volgende grafische kaart op het moederbord kan; Asus Extreme N7600GS TOP SILENT/HTD/512M.

Hopelijk kan iemand mij een antwoord geven.

Bij voorbaat dank!

is het toevallig ook om te gamen want dan zou ik toch een bettere kopen :confused:

Hmm, heb net weer te horen gekregen dat de kaart er juist niet op past. De reactie is alsvolgt;

De Asus Extreme N7600GS TOP SILENT/HTD/512M (PCI Express) zal niet op de Asus P5GDC-V Deluxe (VGA) passen.

Je kunt de 76oo ook met een VGA aansluiting kopen.

Je betaalt Xtra voor de 512MB, terwijl de kaart ruim voldoende heeft aan 256MB.
Je kunt dus beter voor de AGP versie met 256MB gaan (presteert even goed, en is goedkoper).

Waarom wil je'n nieuwe grafische kaart?
Als je de graka zwaar belast (o.a. spelletjes) kun je beter voor'n snellere kaart kiezen (Nvidia7900-7950of ATI 1950).
Voor normaal gebruik is de 7600,256MB versie meer dan voldoende.

Hoe kan ik nou precies zien welke kaart er op mijn moederbord past? En, wat raden jullie me aan? De kaart heb ik nodig voor spelletjes, maar ook voor zware grafische toepassingen. Mijn budget is helaas niet zo hoog, zo'n €140,-.

Iemand advies?

Ik weet niet waar je die info vandaan hebt, maar VGA, staat voor Video Graphics Array staat, dat zijn dus alle kaarten, en is gewoon een standaard, naast VESA, wat door de bios wordt gebruikt.

En een AGP versie? je hebt helemaal geen AGP slot, je hebt nu video on board, die je gewoon in de bios uit kunt schakelen.

Wat een onzin verhaal, dus, waar of van wie, heb je dat?

Die kaart kan prima, en zonder fan, ideaal tegen herrie, er zijn natuurlijk altijd betere, zoals die met DDR3 geheugen, waar 256mb voldoende is.

Laatst bewerkt:
Elke PCI-e kaart, past erop, en DDR3 256mb is iets sneller dan 512mb DDRll.

Kortom; neem de Asus Extreme N7600GT/2DHT (256 / PCIE) en ik heb exact de kaart die ik zoek?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan