compatibiliteits pakket

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanRatel

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2013
Ik werkte tot voor kort met Word 2007. Als ik via de mail berichten kreeg, verwerkt met 2010 was dit geen probleem. Het compatibiliteits pakket wekrte uitstekend, waardoor ik de berichten toch kon openen.
Maar nu andersom.
Ik werk nu met Word 2010. Als ik een Word bericht verstuur naar iemand die werkt met 2007 kan hij dit alleen ontvangen als hij het pakket installeert. Als ik nu zelf het pakket installeer, kan de ontvangende partij dan het bericht altijd openen

Hmmm wat ik hier uit begrijp is het volgende. U werkt met Word. Word is een tekstverwerker/opmaak programma. De documenten die klaar zijn kunnen worden opgeslagen in het eigen formaat, MS levert van nature helaas vrijwel geen bestandsconversiemogelijkheden mee.
Recent bent u overgestapt van Word2007 naar Word 2010. In de regel kan versie 2010 documenten gemaakt met eerdere versie's wel lezen maar omgekeerd hoeft dit niet altijd het geval te zijn. Sla dan uw documenten op in W2007 formaat en er zou geen probleem moeten zijn. Het compatibiliteitspakket doet iets dergelijks, het maakt nieuwere versies van *.doc(x) bestanden leesbaar in eerdere versies.
Dus als u rekening houdt met ontvangers met een eerdere versie is er toch geen probleem?
Tot zover gaat het uitsluitend over 2 pc's met 2 verschillende versies van Word.
Ik zie niet helemaal wat dat met mail te maken heeft?
Een Word doc'je kan toch altijd als bijlage worden verstuurd?

anders opslaan

probeer het bestand op te slaan als een word XML-document.
voor eerdere versies dan 2007 opslaan als een .doc document.
volgens microsoft werkt het.
groeten Merijn

kan Word doc. niet openen

beste forumleden
Bedankt voor jullie reaktie
Iets concreter van mijn kant
Ik maak een doc met Word 2010 en verzend dit als bijlage bij een E/mail naar verschillende mensen. Ik krijg regelmatig bericht terug dat zij de bijlage in Word niet kunnen openen. Als zij het compatibiliteits pakket installeren gaat het wel. Omdat ik natuurlijk niet weet welke versie zij gebruiken vind ik het met vriendelijke nogal lastig vind om iedereen te informeren, dat zij mogelijk dat pakket moeten installeren.Ik vraag ik mij af of er geen andere oplossing is.

Met vriendelijke groet,

Jan

Als je je word document gewoon opslaat als .doc (Versie 2003 staat er dan bij denk ik) en niet als .docx kan normaal iedereen dat openen hoor.

Bedankt `180miles77`
Simpele oplossing, als je het weet, maar het werkt wel.

Bedankt voor de moeite

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan