Hallo,
Ik heb een workbook met verschillende tabbladen.
Via een macro wil ik alle tabbladen die beginnen met "R0" apart laten opslaan als een bestandje.
Zelf heb ik al iets uit mijn mouw proberen schudden en alles werkt redelijk goed,
maar bij elk bestandje dat wordt "opgeslagen als" treedt er een compatibiliteitscontrole op en deze zou ik willen omzeilen.
De compatibiliteitscontrole (zie bijlage) geeft een melding over het gebruik van tabelstijlen.
't Liefst had ik gezien dat het vinkje "Compatibiliteit controleren bij opslaan van deze werkmap" werd afgevinkt en dat er daarna op doorgaan wordt geklikt.
Hoe moet ik dit oplossen in VBA?
Ik heb een workbook met verschillende tabbladen.
Via een macro wil ik alle tabbladen die beginnen met "R0" apart laten opslaan als een bestandje.
Zelf heb ik al iets uit mijn mouw proberen schudden en alles werkt redelijk goed,
maar bij elk bestandje dat wordt "opgeslagen als" treedt er een compatibiliteitscontrole op en deze zou ik willen omzeilen.
De compatibiliteitscontrole (zie bijlage) geeft een melding over het gebruik van tabelstijlen.
't Liefst had ik gezien dat het vinkje "Compatibiliteit controleren bij opslaan van deze werkmap" werd afgevinkt en dat er daarna op doorgaan wordt geklikt.
Hoe moet ik dit oplossen in VBA?
Code:
Sub loopSheetsTOS() 'Tabbladen opslaan als
Dim ws As Worksheet
For Each ws In ActiveWorkbook.Worksheets
If Left(ws.Name, 2) = "R0" Then
ws.Select
Call tabbladOpslaanAls(ws)
Range("A1").Select
End If
Next ws
End Sub
Sub tabbladOpslaanAls(ByVal ws As Worksheet)
Dim strPad As String
Dim strName As String
Dim strFileName As String
strPad = "E:\Documentering - BKI\TO USE"
strName = ActiveSheet.Name
Set ws = ActiveSheet
strFileName = strName & ".xls"
ws.Copy
Application.WindowState = xlMinimized
ChDir strPad
If CInt(Application.Version) <= 11 Then
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _