compatibiliteitsprobleem met geluidskaart aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vitalic

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2010
Hallo allemaal,

Gister heb ik een nieuwe geluidskaart gekocht maar nadat ik m aangesloten had, gaf mn pc geen beeld meer. Hij startte wel op, maar de videokaart was uitgeschakeld. Duidelijk dus een compatibiliteitsprobleem. Die geluidskaart heb ik terug gebracht naar de winkel en zij kwamen dus tot die conclusie.

Nou konden zij mij geen garantie geven voor een merk/type geluidskaart die het gegarandeerd wel doet op mijn moederbord (M2N68-AM SE2). Daarom wilde ik vragen of iemand dat hier wel weet. Het probleem is namelijk dat ik een geluidskaart wil met optische aansluiting, en die ik gister had gekocht was de enige fatsoenlijke geluidskaart met zo'n aansluiting. Hij kostte namelijk 20 euro, en het enige andere wat ik kon vinden zijn geluidskaarten van 80 euro met allemaal functies die ik toch niet gebruik.

Dus, ik zoek een geluidskaart met S / PDIF aansluiting (mag ook digitale coax aansluiting; enkel tulp), 5.1 surround ondersteuning en die op mijn moederbord aangesloten kan worden van +/- 20 euro.

Gister heb ik heel Haarlem afgezocht naar zo een geluidskaart en de enige die ik vond deed het dus niet.

Groetjes

Weet je, het probleem is je budget.....

Voor 20 euro of minder kom je gewoon bij een c-merk bagger kaartje uit....

Dat is denk ik niet waar. Ik sluit namelijk mijn geluidskaart aan op mn receiver. Ik doe dus een minijack naar tulp aansluiting, en dan wil ik dus ook nog een digitale aansluiting voor surround. Mn receiver decodeert het geluid dus een goedkope is voldoende. Iets duurder maakt ook niet uit.

Ik heb daarnet deze 2 kaarten kunnen vinden.
http://tweakers.net/pricewatch/138038/club3d-theatron-dd.html#tab:info
http://www.bol.com/nl/p/computer/pc...02763/index.html?Referrer=ADVNLTWE00201300099

Maarja, ik weet dus niet of die het gaan doen op mijn pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan