Compatibiliteitsproblemen router en Wifiontvangers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

White01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2007
Hoi Allemaal.

Ik heb net bij mij thuis een laptop van een familielid weer opnieuw geinstalleerd en upto-date gemaakt.
Bij het maken van de laatste instellingen van Windows (bij hun thuis) en het nalopen van de instellingen van hun router blijkt dat ze de router niet beveiligd hebben.

Ik zeg dat dus, en hun reactie is: zeker is die beveiligd, er hebben al meerdere mensen geprobeerd om op het netwerk te komen en die lukt het allemaal niet.

Als ik ze laat zien dat ik met hun Acer (met nieuwe windows install, geen recovery van de orginele software) zonder probleem verbinding kan maken met de Versatel router en vervolgens het internet op kan staan ze raar te kijken.

Volgens hun hebben reeds meerdere mensen met oa laptop's getracht op hun netwerk te komen maar word hun netwerk niet eens weergegeven in de lijst.
Voor de duidelijkheid: Broadcast SSID staat aan.

Nieuwsgierig geworden pak ik mijn laptop uit de tas, kijk in de netwerklijst en inderdaad geeft ook mijn laptop hun netwerk niet aan.
Overigens heb ik een Toschiba Tecra S3 met 2 Wifi ontvangers erin, waarmee ik overal een hele goede ontvangst heb.

Vreemd genoeg geeft mijn mobiele telefoon, een Qtek 9000, hun netwerk wel weer aan:shocked:

Ik heb dit nog nooit meegemaakt.

Kan het zijn dat bepaalde routers problemen hebben met weer bepaalde hardware (Wifikaarten) in sommige laptops??

Overigens staat alles ingestel op Mixed mode (B/G), dat kan het dus ook niet zijn.

Groet.

White01

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan