Compatibility probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AcerGuy

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hallo mede HM'ers!

Ik heb laatst een nieuwe proc (AMD Athlon X2 7850 BE) aangeschaft, voor in mijn ACER ASPIRE X3200 pc, zoals ik elders ooit vermeld had. Volgens meerdere mensen zou dit gewoon werken, ondanks het feit dat het een AM2+ CPU op een AM2 Mobo is...
(ACER WMCP78M)

Bij de startup gaf het HDD icoontje geen licht en datzelfde geldt ook voor de Power LED. Het enige wat ik kreeg was een op hol slaande CPU koeler... En verder geen enkele actie.

Nu is mijn vraag of iemand ook maar énig idee heeft wat ik er nu mee moet doen? Zou dit gewoon moeten werken of moet ik deze maar weer verkopen oid?

Salut,
AG

Hoi !

Al gekeken of er een bios-update voorhanden is die dit mogelijk maakt ?

Dat is zonder meer noodzakelijk als je een AM2+ CPU op een AM2-slot wilt aansluiten, anders gaat het zeker niet werken !

Bestaat er geen update voor.......dan zul je moeten proberen de CPU terug te brengen.
Daarbij geef ik je weinig kans: 'n leverancier neemt in principe geen CPU terug als de verzegeling doorbroken is.

Greetz,

Harry.

Harry, ik heb geen idee of er een bios update is... Daarbij komt dat ik nog niet helemaal begrijp hoe ik dat moet doen. De enige uitleg die ik heb kunnen vinden ging over werken met een floppy oid... heb ik niet ;) zal dus met m'n usb moeten die niet eens werkt :P Maarja, het was een 2ehands en anders verkoop ik 'm gewoon weer door!

Salut,
AG

Hoi !

Ik zou maar voor de laatste optie kiezen, en verder bij je andere uitgebreide topic blijven.

Daarin was je laatste bericht dat je een andere kast + mobo zou kopen, weet je nog ?

Greetz,

Harry.

Jep, dat is waar. Nou heb ik net gezegd dat ik daar niet meer ging kijken xD

(ontopic...)

Ik ga maar sparen... voor een nieuwe i5 + mobo + HD5870 oid... en de rest van de pc :P

Toch bedankt, 't was leuk geweest als die zou werken maar ik ga mijn systeempje niet riskeren voor een nieuwe bios... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan