Compatibilyteitsprobleem met Excel2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

jantoedeledoki

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
Hallo,

Ik sta voor een groot raadsel;

Ik heb op een desktop met Windows 7 Ultimate en Excel 2010 een bestand gemaakt met een aantal comboboxen, textvakken enz. Wanneer ik dit bestand open op een laptop met Windows 7 Enterprise en Excel 2010 kan ik de axtiveX componenten niet selecteren / gebruiken. Ze bestaan niet meer. In de DesignMode kan ik die items wel selecteren, maar ik krijg bij Properties helemaal niks. Daar bestaat alleen Sheet1 (Worksheet). Wanneer ik nu naar VBA ga en de code van Sheet1 in een venster open (op de laptop), krijg ik in de linker Dropdownbox (bovenin het venster) alleen de keuze (General) en Worksheet te zien. Daar waar ik op de computer alle gebruikte activeX componenten te zien krijg. In de rechter Dropdownbox (bovenin het venster) krijg ik op de laptop wél alle gebruikte activeX componenten te zien in combinatie met de gebruikte functie, bijvoorbeeld CommandButton1_Click. Op de desktop staan hier alle mogelijke te gebruiken functies, bijvoorbeeld Click, GotFocus enz. Dit fenomeen geld alleen voor de Microsoft Excel Objects in VBA. De rest (Forms en Modules) is wél allemaal hetzelfde.

Verder zijn alle Excel Options (inclusief Trust Center) hetzelfde ingesteld op beide systemen. Ook zijn de VBA-versies gelijk. Waar gaat het/doe ik iets fout???

Dat zou het inderdaad kunnen zijn. Alleen kan ik weinig met de oplossing die Microsoft biedt. De laptop, en dus ook alle andere computers waar ik het Workbook voor gemaakt heb zijn zakelijk. En dus is het niet aan mij om de betreffende update te installeren en alle MSForms.exd files te deleten op al die computers. Waarschijnlijk moet ik contact opnemen met onze IT-afdeling.

Uiteraard kunnen die dat ook doen maar dan heb je in ieder geval al een mogelijke oplossing :)

Laatst bewerkt:
Maar of het daadwerkelijk ook de oplossing is, laat nog even op zich wachten. In elk geval bedankt tot zover, maar ik zet de vraag nog niet op opgelost ;).

Dan hoor ik het graag :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan