• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

compatibiteitscontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

janh65

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2004
Berichten
254
Ik heb sinds kort Excel 2007 en als ik iets verander aan een excel bestand, krijg ik de melding compatibiteitscontrole :mad: - gering kwaliteitsverlies - met bericht: Een aantal cellen of stijlen in de werkmap bevat opmaak die niet wordt ondersteund in de geselecteerde bestandindeling. Deze opmaak wordt converteerd naar de meest overeenkomende opmaak die beschikbaar is.

Nu ben ik een echte computerleek, dus deze termen zeggen mij niets, graag wil ik van de melding af.
 
Excel 2007 slaat de bestanden op als .xslx terwijl de vorige versies hem als .xls opslaan.

Open je dus een bestand dat je met een vorige versie hebt gemaakt en je gaat hem daarna als .xlsx opslaan dan krijg je dacht ik die melding...

Je kunt de bestanden altijd nog opslaan als .xls, wat je dan moet doen is:

Office-knop > Opslaan Als > Excel 97-2003-Werkmap
 
Excel 2007 slaat de bestanden op als .xslx terwijl de vorige versies hem als .xls opslaan.

Open je dus een bestand dat je met een vorige versie hebt gemaakt en je gaat hem daarna als .xlsx opslaan dan krijg je dacht ik die melding...

Je kunt de bestanden altijd nog opslaan als .xls, wat je dan moet doen is:

Office-knop > Opslaan Als > Excel 97-2003-Werkmap

Leuk en aardig allemaal, maar als ik je aanwijzigingen volg en wil het onder die map opslaan, krijg ik nog steeds diezelfde melding. Mijn vorige excel was 2000.
 
Als je bij de eerste link vanaf de paragraaf Een werkmap converteren naar de bestandsindeling Excel 2007 begint te lezen en in de tweede link even zoekt naar het probleem dat jij ondervindt moet je er volgens mij wel aardig uitkomen...

Daarnaast staat in de eerste link wel iets interessants:
1. Open in Excel 2007 de werkmap die u wilt controleren op compatibiliteit.
2. Klik op de Microsoft Office-knop Knopafbeelding, klik op Voorbereiden en klik vervolgens op Compatibiliteitscontrole uitvoeren.
3. Schakel het selectievakje Compatibiliteit controleren bij opslaan van deze werkmap in als u wilt dat de compatibiliteit telkens wordt gecontroleerd wanneer u de werkmap opslaat.
4. Als u in een apart werkblad een rapport wilt maken van alle problemen in het vak Samenvatting, klikt u op Kopiëren naar nieuw werkblad.
 
Als je bij de eerste link vanaf de paragraaf Een werkmap converteren naar de bestandsindeling Excel 2007 begint te lezen en in de tweede link even zoekt naar het probleem dat jij ondervindt moet je er volgens mij wel aardig uitkomen...

Daarnaast staat in de eerste link wel iets interessants:

Ik moest blijkbaar iets converteren en een compabiliteitscontrole uitvoeren, nu heb ik dat bij enkele bestanden gedaan, nu zie ik bovendaan de pagina niet meer compabiliteitsmodus meer staan, verder zie ik geen verschil.
Nu zie ik dat hetzelfde bestand twee keer is opgeslagen (het nieuwe heeft een klein groen randje en minder geheugen).
Echter, moet ik dit blijkbaar bij elk excel bestand apart doen? (en ook bij Word).
 
janh65,
Als je uw bestanden opslaat in de indeling van Office 2007 krijg je deze melding niet meer maar je kan deze bestanden dan nog enkel en alleen openen met Office 2007.
Blijf je uw bestanden opslagen in vorige versies van Office blijf je deze melding krijgen maar je kunt uw bestanden dan nog wel openen met alle vorige Offices. (97 - 2003)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan