Compatible inktcartridges of toch originele??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Hallo,

Ik ben in bezit van een Canon MP610 en heb steeds de originele cartridges bij 123inkt.nl besteld.
Ik overweeg (aangezien het wel heel veel in prijs scheelt) om compatible cartridges bij 123inkt.nl aan te schaffen maar vraag me af of de kleuren en de afdrukkwaliteit dan nog wel goed is bij gebruik van compatible cartridges.

Het valt mij overigens op dat de originele Canon cartridges in combi-pack (kleur+zwart) bijna nergens meer leverbaar zijn.

Verder hoor en lees ik nogal eens dat imitatie inkt schade toe kan brengen aan de printer. Klopt dit?

Alvast bedankt voor uw reactie \ advies.

Mvrgr. Mark

Je kunt gewoon de imitatie inkt gebruiken als dit geld scheelt laat je niet bang maken door eventuele schade de fabrikant verkoop natuurlijk liever hun eigen merk.

Tja en de enige klanten met printerproblemen die ik heb zijn degenen die compatible cartridges gebruiken. Daar wil niet zeggen dat je altijd problemen moet krijgen met compatible cartridges. Het betekent echter wel dat je vrijwel zeker geen problemen hebt als je originele gebruikt.

Zelf heb ik een MP220 van Canon en heb de laatste keer ook geen originele inkt aangeschaft.
Zelf heb ik er spijt van want elke keer als ik de printer aan zet krijg ik foutmeldingen op het scherm over de inkt. Dit kan ik wel elke keer uitzetten, maar het is zeer vervelend.
Dit was voor mij de eerste en laatste keer dat ik geen originele inkt koop. Dit was tevens van 123intk.nl, hier bestel ik al enkele jaren mijn inkt.

Er zijn altijd mensen met problemen heb een epson en altijd imitatie inkt en echt nooit problemen.
Producten kunnen nog zo goed zijn er zullen altijd problemen zijn wil niet zeggen dat imitatie slecht is.
Maar iedereen moet zelf maar kijken of duur of imitatie
Printer reinigen helpt ook veel problemen voorkomen.

Bedankt voor jullie snelle reacties !!!
Ik denk dat ik toch maar voor de originele inktcartridges ga, maar heeft iemand een tip waar deze voordelig verkrijgbaar zijn?
Bij 123inkt betaal ik nl. voor de complete set (5 cartridges) €63,- excl. verzendkosten.

Een goede bekende van mij heeft nog een Canon MP630 staan, (waar de printkop ineens van het ene op het andere moment versleten was, (wat volgens Canon normaal is....) en heeft 2 nieuwe complete originele sets liggen, maar helaas zijn die nét ietsje anders... en passen niet in mijn MP610.

Laatst bewerkt:
Ik heb de originele cartridges uiteindelijk besteld bij Printabout.nl
Dit was de enige website waar een combi pack kleurencartridges besteld kon worden voor een mooie prijs.
Volgens de website (en de reviews welke op de website stonden) doet het huismerk wat zij leveren niet onder voor de originele cartridges maar aangezien ik op mijn printer moet kunnen vertrouwen heb ik deze niet genomen.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties !!

Mvrgr. Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan