Compatibliteit met eerdere versies

Status
Niet open voor verdere reacties.

flbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
Ik heb een applicatie ontwikkeld op basis van Acces formulieren in Access 2000. Ik heb veel gebruik gemaakt van programmacode in VBA. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van Graphic en DAO-objecten en een ODBC-koppeling voor het importeren van gegevens.

Ik vroeg me af wat er gebeurd als de door mij gemaakte applicatie in eerdere versies van Access (97 of misschien zelfs 95) wordt gebruikt. Ik hoef geen database te converteren, het gaat puur om het kopieren van formulieren en modules naar eerdere versies van Access en het gebruiken daarvan en het importeren van de gegevens via een ODBC-koppeling.

Iemand bekend met de compatabiliteit van Acces op dit gebied? Ik kon in de help geen informatie vinden die speciefiek genoeg is. Ik heb een screenshot toegevoegd met de door mij gebruikte verwijzingen voor VBA.

Bijlagen

• verwijzingen.jpg
    verwijzingen.jpg
    27,1 KB · Weergaven: 16
Tussen Access 2000 en eerdere versies zitten behoorlijk wat verschillen. Ik vrees dat het trial en error wordt.

In Access 97 was DAO 3.6 nog de standaard. Als die referentie aanwezig is zal dat stuk wel goed gaan. Het objectmodel van Access zelf is volgens mij hier en daar veranderd. Daar kom je volgens mij pas achter als je het probeert.

Bij formulieren zal de layout etc. wel bewaard blijven. Maar de code erachter zal wellicht problemen op kunnen leveren.

Dit is trouwens de eerte keer dat ik hoor dat iemand wil downgraden... Specifieke reden voor als ik vragen mag?

Grtz,

De applicatie moet op andere locaties gaan draaien waar nog van eerdere versies van Office gebruik gemaakt wordt. Het is dus geen wens van me, maar helaas noodzaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan