• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Competentiematrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

EHBOdamiaan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2016
Hallo.
Ik ga lessen geven en werk daarbij met competenties. Ik wil ze, omdat het veel tijd bespaard, in excel automatisch aan elkaar en aan de cursist laten koppelen, maar ik kom er niet uit... Wat wil ik?

Ik ga 15 lessen geven. Ik werk met 25 competenties. In de 15 lessen moeten aan die 25 competentie worden gewerkt (niet behaald). In les 1 komen bijvoorbeeld competentie nr. 1, 2, 5, 6 en 11 aan bod. In les 2 competentie nr. 3, 4, 7.... Alle aanwezige cursisten werken aan dezelfde competenties als ze lessen volgen. Soms zijn er dat 30... Veel administratie!

Nou wil ik dat er in 1x wordt aangegeven of de cursist aan een competentie heeft gewerkt of niet. Ik wil met zo weinig mogelijk handelingen voor al deze mensen in 1 oogopslag kunnen zien dat zij aan die competenties hebben gewerkt. Dat er ergens een vakje komt te staan met het woordje JA. Ook moet er aangegeven zijn dat ze les 1, 2 of 3 etc. hebben gevolgd. Als een soort aanwezigheidslijstje. Daarnaast wil ik een apart tabblad waarop ik per cursist kan zien aan welke lessen zij/ hij heeft deelgenomen en welke competenties daarmee zijn behaald.

Dus:
- Hans, Paula, Karin, Mark en nog 16 anderen komen op cursus. In les 1 worden comp. nr 1, 2, 5, 6 en 11 behandeld. In een matrix wil ik laten tonen dat ze de competenties hebben gedaan. Een week later volgen ze les 2. Het matrix moet zich dan uitbreiden. Ook hun individuele tabblad breidt zich uit.

Ben benieuwd naar de reactie en evt opzetjes.
Groeten van Mark.

Maak zelf graag een opzetje.
Dan word je beter geholpen. Is bovendien leerzamer.

Laatst bewerkt:
Zoiets opstellen vereist geen ingewikkelde handelingen.
Opdat je dat in de toekomst ook zou kunnen, een voorbeeld in de bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Op basis van Zapatr bestandje een iets andere opzet.
Waarom 20 tabbladen (voor alle cursisten 1) als het ook met 1 kan
maar dan een dropdown box met alle namen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan