EHBOdamiaan
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 14 mei 2016
- Berichten
- 1
Hallo.
Ik ga lessen geven en werk daarbij met competenties. Ik wil ze, omdat het veel tijd bespaard, in excel automatisch aan elkaar en aan de cursist laten koppelen, maar ik kom er niet uit... Wat wil ik?
Ik ga 15 lessen geven. Ik werk met 25 competenties. In de 15 lessen moeten aan die 25 competentie worden gewerkt (niet behaald). In les 1 komen bijvoorbeeld competentie nr. 1, 2, 5, 6 en 11 aan bod. In les 2 competentie nr. 3, 4, 7.... Alle aanwezige cursisten werken aan dezelfde competenties als ze lessen volgen. Soms zijn er dat 30... Veel administratie!
Nou wil ik dat er in 1x wordt aangegeven of de cursist aan een competentie heeft gewerkt of niet. Ik wil met zo weinig mogelijk handelingen voor al deze mensen in 1 oogopslag kunnen zien dat zij aan die competenties hebben gewerkt. Dat er ergens een vakje komt te staan met het woordje JA. Ook moet er aangegeven zijn dat ze les 1, 2 of 3 etc. hebben gevolgd. Als een soort aanwezigheidslijstje. Daarnaast wil ik een apart tabblad waarop ik per cursist kan zien aan welke lessen zij/ hij heeft deelgenomen en welke competenties daarmee zijn behaald.
Dus:
- Hans, Paula, Karin, Mark en nog 16 anderen komen op cursus. In les 1 worden comp. nr 1, 2, 5, 6 en 11 behandeld. In een matrix wil ik laten tonen dat ze de competenties hebben gedaan. Een week later volgen ze les 2. Het matrix moet zich dan uitbreiden. Ook hun individuele tabblad breidt zich uit.
Ben benieuwd naar de reactie en evt opzetjes.
Groeten van Mark.
Ik ga lessen geven en werk daarbij met competenties. Ik wil ze, omdat het veel tijd bespaard, in excel automatisch aan elkaar en aan de cursist laten koppelen, maar ik kom er niet uit... Wat wil ik?
Ik ga 15 lessen geven. Ik werk met 25 competenties. In de 15 lessen moeten aan die 25 competentie worden gewerkt (niet behaald). In les 1 komen bijvoorbeeld competentie nr. 1, 2, 5, 6 en 11 aan bod. In les 2 competentie nr. 3, 4, 7.... Alle aanwezige cursisten werken aan dezelfde competenties als ze lessen volgen. Soms zijn er dat 30... Veel administratie!
Nou wil ik dat er in 1x wordt aangegeven of de cursist aan een competentie heeft gewerkt of niet. Ik wil met zo weinig mogelijk handelingen voor al deze mensen in 1 oogopslag kunnen zien dat zij aan die competenties hebben gewerkt. Dat er ergens een vakje komt te staan met het woordje JA. Ook moet er aangegeven zijn dat ze les 1, 2 of 3 etc. hebben gevolgd. Als een soort aanwezigheidslijstje. Daarnaast wil ik een apart tabblad waarop ik per cursist kan zien aan welke lessen zij/ hij heeft deelgenomen en welke competenties daarmee zijn behaald.
Dus:
- Hans, Paula, Karin, Mark en nog 16 anderen komen op cursus. In les 1 worden comp. nr 1, 2, 5, 6 en 11 behandeld. In een matrix wil ik laten tonen dat ze de competenties hebben gedaan. Een week later volgen ze les 2. Het matrix moet zich dan uitbreiden. Ook hun individuele tabblad breidt zich uit.
Ben benieuwd naar de reactie en evt opzetjes.
Groeten van Mark.