• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Competitie (handbal) maken in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

16Robin08

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2013
Bekijk bijlage 183968Beste mensen,

Ik ben nu al een aantal uur bezig met het maken van een competitie in Excel.
Ik heb al wat geknutseld (zie bijgevoegd bestand) in Excel, maar ik zit met een klein probleem.
Ik wil de (virtuele) stand weten. Ik weet wel hoe ik de teams op volgorde kan zetten (zie bestand) maar dan staan de winst, verlies, gelijk spel, punten en doelpunten er niet achter.
Ik weet wel dat er een ''vert. zoeken'' formule is maar ik weet niet hoe ik die moet gebruiken.

Kan iemand mij aub helpen?

PS. een handbal competitie is hetzelfde als voetbal maar bij winst telt het voor 2 punten i.p.v. 3 punten.

Groetjes Robin

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hierbij een versie waarbij ook de uitslagen automatisch met matrix-formules worden verwerkt.

Rebmog

Bijlagen

Dat is toch gewoon een kwestie van het aanpassen van de bereiken in de formules?

Maar nog mooier is om de uitslagen om te zetten naar een tabel en om in de formules naar deze tabel te verwijzen. Als er dan uitslagen worden toegevoegd, dan worden deze automatisch in de stand verwerkt. Zie bijlage.

Rebmog

Bijlagen

@Rebmog

Er klopt iets niet met het laatste bestandje bij de virtuele tabel. Kunt u dat veranderen?

En dit is mijn allerlaatste vraag:eek:
Wat moet ik doen als ik meer teams wil hebben?

(bedankt voor de reacties)

Robin

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik kan niet reproduceren waarom de gegevens niet automatisch toegevoegd worden aan de tabel. Dus de oorzaak weet ik zo gauw niet. Ik zag wel dat je een kolom uit de tabel hebt verwijderd. Misschien heeft dat er wat mee te maken. Je kunt wel eenvoudig de nieuwe gegevens onderdeel laten uitmaken van de tabel door de tabel te vergroten (ga in de tabel staan en kies bij ontwerpen voor tabelgrootte wijzigen).

Ik zie dat je alvast wedstrijden toevoegt zonder uitslagen. Deze wedstrijden worden in de formules ten onrechte gezien als zijnde gespeeld en ten onrechte als gelijjkspel aangemerkt. Ik heb daarom de formules daarop aangepast. Daarnaast waren door het verwijderen van de kolom een aantal formules in de virtuele stand niet goed.

Voor wat betreft het toevoegen van extra clubs: Je kunt de gegevens uit de virtuele stand naar beneden schuiven. In het gedeelte boven de virtuele stand kun je dan clubs toevoegen. De formules kunnen gewoon gekopieerd worden. Bij de virtuele stand moeten dan eerst de bereiken aangepast worden (dus incl. extra clubs), waarna de formules naar beneden gekopieerd kunnen worden. Als voorbeeld heb ik in de bijlage 2 clubs toegevoegd.

Rebmog

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan