• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Competitie uitslag berekening met voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

RHSchut

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2014
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een competitie excel formulier het eerdere hulp van dit forum gemaakt waarbij een uitslag word berekend. Nu is er een discussie op gang gekomen om de uitslag bij een minimale opkomst van 15x te laten geldig verklaren.

Nu vraag ik me af hoe dit in huidige berekening toe te passen. In Tabblad 'Jun-Aug' word de uitslag van een seizoen berekend op basis van een gemiddelde en gerangschikt weergegeven. Nu moet dit dus met een criterium van minimaal 15x aanwezigheid vanuit kolom T12:T35.

Het mooiste zou zijn om eerst de leden die aan voorwaarde 15x voldoen te rangschikken en daaronder de leden die nog niet aan de voorwaarde voldoen.

Hoop dat begrepen word wat ik bedoel en mij op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Ik zou alles in 1 tabblad zetten in plaats van 4 tabbladen.
Nu is het niet duidelijk wanneer het jaar begint.
Ik vermoed september omdat dit het eerste tabblad is.
Maar er wordt in kolom AA weer verwezen naar Juni en die weer naar maart en die weer naar dec en die weer naar juni en dan komen we in een kringetje terecht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan