• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

competitieschema genereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

zevert

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2002
Kan ik in excel automatisch een competitieschema genereren door een variabel aantal teams op te geven die 2x tegen elkaar moeten spelen.
Graag reactie.
Met vriendelijke groet,
Evert

teams samenstellen

zevert,

Met dit programma kun je een variabel aantal spelers kiezen.
Je kunt kiezen hoeveel teams je er van wilt maken.
Je kunt de cel op het werkblad kiezen waar de Output moet komen.
Enjoy.

Bijlagen

Kan ik in excel automatisch een competitieschema genereren door een variabel aantal teams op te geven die 2x tegen elkaar moeten spelen.
Graag reactie.
Met vriendelijke groet,
Evert

Goedemiddag, ik wil dit ook uitvoeren maar krijg de mededeling dat de Macro’s in deze werkmap zijn uitgeschakeld. En als ik op help druk dan krijg ik gewauwel over handtekeningen en certificaten?!
Wie helpt mij uit de brand?

Goedemiddag, ik wil dit ook uitvoeren maar krijg de mededeling dat de Macro’s in deze werkmap zijn uitgeschakeld. En als ik op help druk dan krijg ik gewauwel over handtekeningen en certificaten?!
Wie helpt mij uit de brand?

excel openen zonder macro.

dan naar: extra >> macro >> beveiliging >> ipv hoog op gemiddeld zetten >> OK.

sluiten en bestand weer openen. Je krijgt nu de keuze om te openen met-/zonder macro.

Dag Dennis,

Doe het volgende:
Klik op het menu Extra, dan op Macro en dan op Beveiliging.
Als er bij jou een Virusscanner draait kies je voor "Laag".

Hierna evt het programma Afsluite en weer opnieuw Openen.

Succes.

En dan?

Dag Dennis,

Doe het volgende:
Klik op het menu Extra, dan op Macro en dan op Beveiliging.
Als er bij jou een Virusscanner draait kies je voor "Laag".

Hierna evt het programma Afsluite en weer opnieuw Openen.

Succes.

Het Macro verhaal is helemaal gelukt, en dan? Ik maak een aantal teams aan, deze namen heb ik zelf meegegeven. Maar als ik op teams maken klik dan worden mijn eigen namen als hetzelfde aantal teams meegegeven. Het wachten was (bij mij dan) op een competitieschema waarbij alle teams tweemaal tegen elkaar spelen.Ik krijg geen schema.

Gr
Dennis

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het volgende het idee is:

Net als in het voorbeeld bestandje een aantal namen kunnen zetten, maar dan van teams.

Afhankelijk van het aantal namen moet er een schema gegenereerd worden. Bij 4 teams bijvoorbeeld zijn 6 mogelijkheden van unieke combinaties, rekening houdende dat je niet tegen jezelf mag spelen:
1-2
1-3
1-4
2-3
2-4
3-4

en andersom:

2-1
3-1
4-1
3-2
4-2
4-3

Vraag is of er ook finales, halve finales en kwartfinales gespeeld moeten worden en of die berekend moet worden naar aanleiding van de uitslag. En welke rules moeten gehanteerd worden? Wat bij gelijkspel etc?

Weet iemand hoe je een competitieschema genereert met 13 teams en 4 verschillende spellen? Ik had bedacht dat er 8 teams per ronde bezig zijn, 4 teams per ronde vrij en 1 team dat voor scheidrechters speelt.

We hebben de tijd voor maximaal 7 rondes.Het is niet per se nodig dat iedereen tegen elkaar speelt, soort poulewedstrijdjes kan ook met daarna de finale van de twee poulewinnaars.

Ik kom er echt niet uit. Ik kan het doordraaisysteem niet toepassen, want dan zou team 1 de hele tijd bij hetzelfde spel blijven staan en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het zou het mooiste zijn als elk team 4 wedstrijden speelt, zodat ze allemaal alle vier de spellen 1 keer doen, maakt niet uit tegen wie, als het maar niet 2x tegen dezelfde is.

Lastig dit!
Groeten Marloes

Team maken, werkt niet

LucB, ik heb je excel bestand gedownload maar hij geeft de volgende error in de macro:
ReDim Team(1 To aantalTeams, 1 To Spelers)

Groetjes JanDoel

Deze topic is dusdanig gedateert dat deze met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan