• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

competitiestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathijsjonkers

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2012
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje over een competitiestand die ik bijhoud. Het lijkt me leuk om een extra functie in die stand op te nemen, maar ik weet niet hoe dit moet.

Het gaat om hetvolgende. We pokeren met een groep mensen in een competitie. Elke competitieronde kunnen spelers een aantal punten halen. Deze punten kan ik in een pokerprogramma invoeren en hij houdt de uitslag en de stand van de competitie automatisch bij. Deze stand kan ik exporteren als CSV en zo vanuit excel een mooie tabel er van maken en als PDF opslaan.

Nu wil ik graag een extra kolom maken... en in deze kolom moet staan hoeveel plekken de speler is gestegen of gedaald tenopzichte van de week ervoor. Als de speler is gestegen moet de cel groen zijn en als hij gedaald is moet de cel rood zijn.

Kan iemand mij daarmee helpen?

Als er nog aanvullende vragen zijn, hoor ik het graag.

Daar moet je niet speciaal een extra kolom voor maken , met voorwaardelijke opmaak op de eindstand in te kleuren weet je op je gestegen bent, en als je toch een extra kolom wil zou ik het met een pijlltje omhoog of pijltje omlaag doen ook een mogelijkheid.

Jean-Paul bedankt voor je reactie.
Het pijltje omhoog/omlaag idee is wel leuk, maar het aantal plaatsen dat je gedaald of gestegen bent vind ik ook van belang. Dat moet toch in een extra kolom?
Kun je mij daar mee helpen?

Post eens een voorbeeld bestand, dan wil ik er wel eens aan puzzelen.

Wauw, dat lijkt er wel op ja! Ziet er goed uit!
Nu moet ik het nog voor elkaar zien te krijgen bij mijn eigen competitie stand.

Hoe heb je dit gedaan als ik vragen mag?
Ik zit met een bijkomend probleem... dat er bij elke competitie ronde ook nog nieuwe spelers aan het klassement toegevoegd worden.

Laatst bewerkt:
Dit is gemaakt op je bestand voorbeeld, nu komt je met een bijkomende vraag nu zal je een heel ander bestand opbouw hebben , er moeten mensen kunnen bijgevoegd worden, en nu is mijn vraag speelt iedereen elke week mee, waarschijnlijk niet je kan ziek zijn of tijdelijk geen zin hebben of met vakantie gaan , daar moet rekening mee gehouden worden zodat je geen errors krijgt, stuur je bestand eens op met fictive namen , en dan zal ik dat eens bekijken.

Uitleg: je maakt een verschil van de rang nummer van week1 - week2 in kolom d als e, wanneer uitkomst positief is in kolom d geef je een format pijltje omhoog bij negatief pijltje naar beneden; in kolom e wordt positief groen bij negatief wordt cel rood zonder - teken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan