• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Compileer fout kalender excel 2013

• Onderwerp starter Onderwerp starter sont
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sont

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2004
Beste mensen,

Heb een probleem (uitdaging) met mijn kalender in 2013.
Voorheen gebruikte ik de 2007 versie en daar werkte de kalender (hier gemaakt) uitstekend.
Nu krijg ik een compileer fout wanneer ik de kalender wil aanspreken in Excel 2013
Heb geen verstand van Vba maar zou graag dat mijn kalender weer werkt in versie 2013.
Het pakket is 32 bit daar ik een 64 bit besturing draai. Datepicker is aangevinkt.
Wie kan dit voor mijn repareren of uitleggen wat te doen? Zal een bestandje erbij doen.
De geel gekleurde cellen moet de kalender actief maken. Overige cellen moeten niet reageren
op de kalender .
Voor menigeen denk ik een kleinigheidje maar voor mijn een groot struikelblok.
Bedankt alvast.

Bekijk bijlage Excel kalender test.rar

Hier is Userform1 leeg. Er zit dus geen calendar object in.

Hoi,
Uw bestand is niet representatief.
Volgens de code als je dubbelklikt in een van de gele cellen wordt er een userform geopend met daarin een datepicker genaamd Calendar1
In uw voorbeeld in bijlage zit alleen een lege userform, vandaar ook de compileerfout want volgens de code bij het openen van de userform moet de datepicker Calendar1 gevuld worden met de huidige datum, maar als er geen datepicker te vinden is kan die ook moeilijk gevuld worden
Maar mischien heb je hier iets aan?

Bijlagen

Extra Controls toevoegen, en zet een vinkje bij Microsoft MonthVieuw Control 6.0 (SP6).
Plaats nu de monthView control op je Userform.

Of voor Excel 2007 gebruikers: 'Kalenderbesturingselement 12.0' aanvinken en plaatsen op het form.

Dank voor u reactie.
Het is voor mijn niet duidelijk hoe en waarom. Krijg nu helemaal geen kalender meer te zien.Ook niet bij uw toegevoegde kalender in Excel.
Is mijn code niet aan te passen? Moet ik een calenderform toevoegen? Ik zie namelijk wel in VBa met object weergeven een kalender opmaak met werkset en kan een datum in het grijze vlak zetten maar
daarna opslaan werkt niet.

Code:
Private Sub Calendar1_Click()
  On Error Resume Next
      ActiveCell.Value = DateClicked
      Unload Me
  ActiveCell = Calendar1.Value
  xXx = Calendar1.Value
  WD = Weekday(xXx, vbUseSystemDayOfWeek)
  k = ActiveCell.Column
r = ActiveCell.Row
If k = 3 And r < 37 And r > 27 And WD < 6 Then
ActiveCell.Offset(0, -1) = "=IF(RC[1]="""","""",TEXT(RC[1],""ddd""))"
ActiveCell.Offset(0, 1) = "=IF(RC[-1]="""","""",TIME(7,30,0))"
ActiveCell.Offset(0, 2) = "=IF(RC[-2]="""","""",TIME(16,0,0))"
ElseIf WD = 1 Then

ElseIf WD = 2 Then

ElseIf WD = 3 Then
ElseIf WD = 4 Then

ElseIf WD = 5 Then

ElseIf WD = 6 Then

ElseIf WD = 7 Then

Else
MsgBox "Buiten bereik "
End If
End Sub

Private Sub cmdClose_Click()
Unload Me
End Sub

Private Sub DTPicker1_CallbackKeyDown(ByVal KeyCode As Integer, ByVal Shift As Integer, ByVal CallbackField As String, CallbackDate As Date)

End Sub

[COLOR="#FF0000"]Private Sub UserForm_Activate()
   Me.Calendar1.Value = Date
End Sub[/COLOR]

Rood geeft foutcode aan.
Daar er meer verwijzingen zijn in de code wil ik graag deze code behouden. Monthvieuw is aangevinkt en kan een monthvieuw creëren met werkset .

Ik ben helaas niet in het bezit van Excel 2013.
Dubbelkik eens op de monthview om te zien hoe dat ding werkelijk genaamd is.
Misschien moet je....
Code:
Me.MonthView1.Value = Date
...gebruiken.

Mannen ik ben er uit.
Monthview1 deed inderdaad de truc om de Calendar te laten opkomen. Na wat gepruts in VBA en zeker ook het volgen van het video filmpje is het me gelukt om het weer werkend te krijgen.
Ziehier het resultaat. Wanneer er gewerkt word op werkdagen dan vult hij de roostertijd vanzelf in en in het weekend laat hij die weg.

Bekijk bijlage Excel kalender test.rar

Bedankt voor het zoeken in de juiste richting. En tot de volgende keer.

Greets,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan