• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Compileerfout in verborgen module: ThisWorkbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkc

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem waar ik niet uit kom.
Ik heb vorige week een virus op mijn computer gehad, en deze verwijderd.
Maar ik heb mijn windows XP opnieuw moeten installeren, en dan zijn in alle programma's de linken weg.
Ik heb mijn excel weer opnieuw geinstalleerd.
Maar nu komt het vanaf die tijd heb ik het probleem als ik excel open dat ik de melding krijg Compileerfout in verborgen module: ThisWorkbook.
Hoe krijg ik die melding weg.

Groeten henk:o

Excel geeft die melding wanneer er een fout in een macro optreedt.
Deze wil excel openen bij het starten.
De macro zit in een module. Dat excel aangeeft dat deze verborgen is, betekend dat er een wachtwoord op zit. Lastig want je kunt er nu niet bij.
Mogelijk is het een rest van het virus, maar het kan ook andere oorzaken hebben
Bv een rest van een pdfwriter
Bij jou kan dat eigenlijk niet, wanneer je windows weer opnieuw geïnstalleerd hebt (na format c:/?), maar inderstaande oplossinegn blijven gelden.
Kijk o.a. hier voor mogelijke oplossingen.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Dan is mijn advies, alles van office er weer helemaal af halen in de veilige modus
Dan opnieuw opstarten en vervolgens opnieuw installeren met de opties alles installeren op schijf.
Denk ook aan de service pakken (voor 2003 1 t/m3)
Haal hier de servicepacks vandaan voor jou versie
mvg leo

Laatst bewerkt:
Ik heb de fout gevonden??
Het zat niet in de mappen XLSTART.
Maar in de invoegtoepassingen, hier stond een vinkje bij "Hulpprogramma's voor de Euro" die heb ik weggehaald en nu is het wel goed.

Ik ben weer helemaal blij.

Groeten Henk

Waar vind ik de optie invoegtoepassingen?

Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb op windows 7 machine office 2003 geinstalleerd.
Dit probleem "compileerfout Thisworkbook" nooit eerder gehad. Waar zou ik dat vinkje kunnen vinden om "Hulpprogramma's voor de Euro" uit te kunnen zetten?
Ik heb nu eindelijk gevonden via een ander site: 1. start Excel 2. klik op Extra 3. klik op invoegtoepassingen 4. in het nieuwe schermpje staat waarschijnlijk Hulpprogramma's voor de Euro

Laatst bewerkt:
zelfde probleem

Hallo mensen,
ook ik heb ditzelfde probleem plotseling gekregen (eerste maanden werkte het prima), lijkt wel of dit na de een of ander update is veroorzaakt. Heb de suggestie toegepast om de toepassingen uit te zetten, doch probleem blijft. Daarbij het volgende. Als ik Excel start krijg ik eerst de melding dat ik toestemming moet geven om wijzigingen aan te brengen aan het programma.
Bij Ja gaat tie door maar krijg dan de compileerfout. Weet iemand hier raad mee? Waarvoor dank.
Anton

@ mariasteen en @ aket ;

Bovenin via menu "extra/invoegtoepassingen
"Het vinkje bij "hulpprogramma's voor de euro' wegvinken. Dan zal alles het weer doen.:d

Graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers en de oorspronkelijke vragensteller. Tevens heeft deze topic zijn houdbaarheidsdatum overschreden Topic gaat op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan