• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Compileerfout in verborgen module

Status
Niet open voor verdere reacties.

apikills

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2005
Compileerfout in module

Oke Allemaal,

ik heb in excel een stuk VBA-code zitten en dit draait prima bij mij thuis en bij diverse medewerkers op de zaak. Wij gebruiken nog allemaal Office 2003. Nu geeft hij bij helaas bij diverse andere collega's aan als de VBA-code wordt gestart "Compileerfout in verborgen module".

Ik weet dat ingeschakelde invoegtoepassingen en bestanden die bij het opstarten van excel in de map XLSTART staan dit kunnen veroorzaken. Alleen de invoegtoepassing voor de Euro stond aan, maar deze heb ik uitgeschakeld. Er werden verder geen bestanden gevonden in de map XLSTART.

Wie weet waardoor dit probleem wordt veroorzaakt en hoe ik dit probleem kan oplossen ?:confused:

Api

Laatst bewerkt:
Beste Haaren101,

bedankt voor je reactie. Ik had dit artikel ook al gevonden, maar lost niet de problemen op. Wij hebben geen norton geinstalleerd. Wel acrobat reader, maar er staan geen bestanden in de opstartmap van Excel :confused:

Andere suggesties ???

Api

Beste Wigi,

wellicht dat jij mij kan helpen, want het probleem blijft echter toch weer de kop opsteken.

In eerste instantie bleek een variabele niet gedefinieerd te zijn, maar dank zij Option Explicit (ik weet het, standaard gebruiken:( , dom van me) is dit opgelost. Nog steeds speelt het probleem. Waar zou het nog meer aan kunnen liggen???

En hoe kan het zijn dat op de ene pc er een foutmelding wordt gegeven en op de ander weer niet, terwijl hetzelfde bestand wordt gebruikt???

Aanvulling 13:40 uur : het blijkt dat de volgende 2 commando's niet op bepaalde pc's worden herkend, "format" en "date". Dit blijkt de foutmelding te veroorzaken (is logisch), maar hoe kan het dat deze commando's niet worden herkent?

Api

Laatst bewerkt:
Beste LucB,

ik ben denk ik niet helemaal duidelijk geweest. Ik kreeg in eerste instantie steeds de melding 'compileerfout' op bepaalde pc's binnen ons bedrijf bij gebruik van de zelf geschreven VBA-code. (Bij andere pc's werd dit niet gegeven en werkt het programma prima) Dit bleek veroorzaakt te worden doordat bepaalde pc's bepaalde VBA-commando's niet herkennen, terwijl we toch allemaal Excel 2003 hebben. Het gaat daarbij om de volgende commando's : 'Format' en 'Date". Ook was er 1 pc bij die het commando 'Right' niet herkende.

Mijn vraag is hoe het kan dat deze commando's niet herkend worden door Excel, terwijl we allemaal versie 2003 hebben en ik in de veronderstelling ben dat dit standaard VBA-commando's zijn? :confused:

Api

Dag Api,

Mijn reactie sloeg op jouw 1e opmerking: "Compileerfout in verborgen module".
Dat betekent dat de VBA-code door een wachtwoord is beschermd.

Voor je huidige vraag lijkt me de Tip van Wigi het proberen waard.

Klik in de VBEditor op Extra- Verwijzingen.
In het verschenen scherm lees je dan "ONTBREEKT" of "ISMISSING".

Succes met het herstellen.

Beste LucB en Wigi,

bedankt voor jullie reacties. Ik ga het artikel zeker doorspelen naar onze helpdesk. Ik heb bij 1 pc inderdaad gekeken naar de verwijzingen en zag 1x 'onbreekt' staan. Hoop dat hier inderdaad de oplossing ligt. Laat het zsm weten, voor nu beide bedankt :thumb:

Api

Oke Allemaal,

na lang zoeken is er het volgende uitgekomen:
  1. er schijnen problemen te zijn met string-functies in VBA. Niet altijd, maar het is wel een bekend probleem bij MS bij office 2003. (in office 2007 is het gelukkig opgelost) Het gebruik van bijv. 'right' of 'len' kan problemen opgeven, geadviseerd wordt om daarom de 'parent' ook aan te geven. Dus 'VBA.Right' of 'VBA.Len'. Het loste mijn probleem in ieder geval op.
  2. verder waren er ook wat problemen bij de verwijzingen. Er ontbraken er een paar. Dit kan ontstaan wanneer eerst office is geinstalleerd en later dotNET Framework. Gedeeltelijke herinstallatie is dan nodig.

Wellicht ook voor anderen handig om te weten:cool:

Api

Oke Allemaal,

na lang zoeken is er het volgende uitgekomen:
  1. er schijnen problemen te zijn met string-functies in VBA. Niet altijd, maar het is wel een bekend probleem bij MS bij office 2003. (in office 2007 is het gelukkig opgelost) Het gebruik van bijv. 'right' of 'len' kan problemen opgeven, geadviseerd wordt om daarom de 'parent' ook aan te geven. Dus 'VBA.Right' of 'VBA.Len'. Het loste mijn probleem in ieder geval op.
  2. verder waren er ook wat problemen bij de verwijzingen. Er ontbraken er een paar. Dit kan ontstaan wanneer eerst office is geinstalleerd en later dotNET Framework. Gedeeltelijke herinstallatie is dan nodig.

Wellicht ook voor anderen handig om te weten:cool:

Api

Mercikes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan