Compileerfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

masala09

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Beste allen.

Ik worstel even met een klein probleempje.

Ik heb een bestand gemaakt met VBA op mijn pc. Op mijn pc werkt deze naar behoren.

Zodra ik deze sluit, dan kan ik deze via de thuisgroep openen op een andere pc. Dit gebeurd ook netjes, maar zodra ik dan een knop op het werkblad om een userform te openen dan krijg ik de volgende melding:

Compileerfout
Kan het project of de bibliotheek niet vinden.

Alles wordt voor zover ik zie geopend.

Waar ligt dit aan? Kan iemand mij dit vertellen?

Wat ik erbij vergeet te vertellen is als volgt. Vermoedelijk dat ik dit namelijk ooit wel heb gedaan, maar het mij niet meer kan herinneren.

Ik heb op het userform een soort Pick a Date kalender geplaatst. Deze stond niet standaard in mijn werkset en dus heb ik apart moeten toevoegen door op de werkset met de rechtermuisknop te klikken en vanuit daar kon ik dan een aantal opties kiezen. Ik heb hier de kalender erbij geplaatst.

Kijkende naar Excel op de andere pc, kan ik deze helemaal niet vinden. Op mijn gekopieerde bestand staat lijkt mij het object Pick a Date.... Ook de add-inn is niet te vinden onder Excel opties.

Laatst bewerkt:
Gebruik je verschillende Excel versies? Want de Calender Control zit er tegenwoordig niet meer bij. Dus dat zou een verklaring kunnen zijn.

Nee op beide computers staat Microsoft Home and Office 2007 met VBA versie 6.3

Ik vraag mij dus af of ik ooit zonder dat ik het nog weet destijds een add-inn heb geplaatst op mijn pc. Ik kan mij namelijk nog wel herinneren dat ik wel eens eerder op zoek ben geweest hiernaar. Alleen ik kreeg het niet voor elkaar.

Kennelijk heb ik dan wel iets geplaatst, maar ik weet mijn god niet meer waar en hoe. Erg slordig. Tenminste als dit het is dan.

Laatst bewerkt:
Knipsel Excel Add-Inn 2.JPG

En hier een screen shot van mijn werkset voor Userforms

Datgene waar de pijl naar verwijst, zie ik in de andere pc nergens staan.

De date and time picker wordt niet bij alle office versies geïnstalleerd (zoals Octafish al opmerkte).
In het artikel uit de link kun je lezen hoe dat alsnog kan.
http://handleiding.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=581
als het om een 64 bit installatie van Office gaat, houdt alles op; dan is de date and time picker niet werkend te krijgen (dit gaat alleen om de officeversie. 64 bit Windows is geen probleem).

mvg Leo

Laatst bewerkt:
De andere PC is een Windows 64bit met een Office 32bit.

Echter als ik verder lees in de handleiding schijnt het wel te kunnen alleen dat dit wat lastiger is. Lees ik dan verkeerd of heb jij ervaring hiermee Leo?

OPGELOST.

Ik heb de Date and Time Picker terug kunnen vinden op mijn pc. Trouwens ook de site waar ik deze heb gedownload.

http://danielcurran.com/instructions/how-to-install-microsoft-date-time-picker-control-60-sp4/

Ik heb de instructies opgevolgd in het bestand die Leo hier noemde en ben deze gaan volgen. (onderaan de pagina).

Als ik nu het bestand open op de andere PC dan opent deze zonder problemen en zie ik ook het object: Date and Time Picker.

De foutmelding wordt dus niet meer gegeven. Het lag inderdaad dus aan het feit dat deze add-inn niet aanwezig was.

Allen bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan