Compiler probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Waster

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Hallo. Ik wil net beginnen in C++. Ik heb met veel moeite een C++ compiler gevonden. Visual C++. Maar hoe compile ik mijn code met het programma? Ik zie nergens een compile-button. Ik begrijp niets van het programma. Kan iemand helpen of een betere C++ compiler geven.

Ik gebruik ook Visual C++.

Nadat je een Console project te hebben opgestart,en klaar bent met het typen van de code, ga je naar menu build->Compile.
Onderin het scherm staat het tabblad build aan: hier wordt weergegeven of er fouten in de code ontdekt zijn. Als dit het geval is, moet je die wegwerken, als er geen fouten zijn moet je het programma nog linken (zorgen dat het een execute-file wordt). Doe dit door menu build->build te drukken. Als hier ook geen fouten in zitten,
dan is het compileren en linken klaar en kan je het execute-bestand vinden in de submap Debug van waar je het project opgeslagen hebt.

Ik begon helemaal verkeerd. Ik starte een bestaand c++ bestand en dan kan je niet compilen!? Als ik een nieuw project start kan het wel. :o
Maar ik begon met een simpel script en ik krijg error als ik probeer te compile. Wat moet ik doen?

Script-->

Code:
// my first program in C++

#include <iostream>
using namespace std;

int main ()
{
  cout << "Hello World!";
  return 0;
}

bron

fatal error C1010: unexpected end of file while looking for precompiled header. Did you forget to add '#include "stdafx.h"' to your source?

Bij mij doet ie het gewoon. Misschien heb je een oudere versie, dan kan je misschien eens iostream.h proberen.

Anders weet ik het niet.:(

Ik begrijp het ook niet. Misschien dat ik op de verkeerde manier een nieuw project heb gestart?

File > New > Project
en dan?
Visual C++ > Win32 of General?

Ik begrijp er niets van

Aha,
je moet win32 Console Application hebben, niet gewoon win32.
Dit onder file->new en dan tabblad projects

Succes!
Ger@ld

Had ik toch de goede gekozen...
Als ik empty project doe. Moet ik dan de code in header, resource of source files zetten?

Het compilen lukt! Iets te vroeg geantwoord. Rechts staat gewoon welke extensies mogelijk zijn in welke map. Nu nog uitzoeken hoe ik het programma uitvoer. Het prompt scherm gaat namelijk direct weer weg.

in een source-file. Die is bedoeld voor het hoofdprogramma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan