Compleet de weg kwijt... Mac OS X Lion versus Shared Maps on Exchange Server...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prozac1970

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2007
Situatie:

Windows netwerk met diverse servers (servers, terminalservers en exchangeservers). Op de Exchange server staat een share. In MS Outlook (op een Windows PC) genaamd: Adressen via Server. Deze share wordt op Windows-machine ingelezen/weergegeven als adresboek in het menu 'openbare mappen'. De share bevat een kleine 4000 adresbestanden die in MS Outlook goed worden weergegeven en in wezen eigenlijk gewoon een MS Outlook Database is... (OS van clients in het netwerk: van Windows XP SP3 tot Win7)

U voelt hem aankomen: In hetzelfde netwerk hangt 1 Mac (OS X 10.7.2) die inmiddels wel verbonden is met de share (via de hints in KB: http://docs.info.apple.com/article.html?path=Mac/10.7/en/mchlp1140.html ) Maar absoluut de adressen niet weergeeft.

Met andere woorden: Ik kan vanaf de Mac de share zien, mounten, bestanden bekijken maar niet HET bestand dat ik wil inzien. Ik wil in principe alleen de gegevens inzien, maar als iemand weet hoe ik de gegevens uit de bestand kan importeren in Mac mail (of hoe heet dat?) dan maken jullie me helemaal blij!

TIA

Marcel

Laatst bewerkt:
(Voor mij) een vaag verhaal: Ik neem aan dat je eigenlijk bedoelt dat er een publieke folder in Exchange is met Contacts/Contactpersonen erin?

Indien ja, dan lijkt me de enige manier die je hebt is om Entourage te gebruiken of Outlook 2011 voor Mac

Als ik het verkeerd zie, dan graag meer duidelijkheid: Als je de gedeelde map opent via Verkenner op een Windows pc, wat voor bestanden staan daar dan in? Geef ook de extensie van die bestanden.

Tijs.

Tijs,

Dank voor je antwoord... En je begrijpt het goed. Een publieke folder in Exchange met Contacts/Contactpersonen erin.

Office voor Mac is aanwezig, evenals Entourage... De eigenaar van de bewuste Mac wil echter geen gebruik maken van office voor mac... Noem hem koppig, noem hem mac-enthousiast, maar ik kom er niet uit... Tenminste niet zonder de pakketten als Office voor MAc cq Entourage.

De extensies van bestanden op de share kan ik morgen melden.

Nogmaals dank voor je antwoord! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan