Compleet nieuwe case

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dillondarko

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Hoi,

Ik wilde weer een nieuwe uitdaging met de PC. Harddisks vervangen, koelers plaatsen, uitgeklede OS'en installeren is voor mij dagelijkse routine. Ik heb pas 2 casemods achter de rug. De welberoemde LEGO-PC en Metal. Ik heb wat zitten ontwerpen in Google SketchUp. Nu is alleen nog mijn vraag wat ik hier aan zou kunnen verbeteren.

Uitleg: Het zwarte vlak aan de bovenkant wordt gaas, goed voor de warmte-afvoer. Lege, open delen aan de onderkant van de front komen casefans voor in de plaats (ook met gaas). Side-window wordt gemaakt van plexiglas of vergelijkbaar materiaal, dit zie ik later. Andere panel wordt volledig dicht. In de voet komen blauwe leds. De 3,5 inch opening is voor mijn cardreader. Boven de fans op de front komen 2 USB-poorten. De drie 5 1/2 bays spreken voor zich. Aan de achterkant bovenin komt de PSU. Daaronder I/O Panel moederbord. Rechts daarvan een casefan voor extra airflow. Aan de onderkant de gebruikelijke PCI-sloten. Bays e.d. worden uit een donorkast gehaald. De plannen zijn om alles uit MDF te zagen.

[edit]JPG plaatjes bijgevoegd.[/edit]

Bijlagen

• PC-kast1.JPG
    PC-kast1.JPG
    50,2 KB · Weergaven: 97
  • PC-kast2.JPG
    PC-kast2.JPG
    50,6 KB · Weergaven: 74
  • PC-kast3.JPG
    PC-kast3.JPG
    53,6 KB · Weergaven: 73
  • PC-kast.rar
    PC-kast.rar
    22,5 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
kun je hier geen plaatje plaatsen.
nu moet ik dat programma installeren om te kijken wat jij gemaakt hebt.
en dat wil ik niet.

Klinkt zeker interessant, met al die goede koelmogelijkheden. Met je andere twee casemods had je een duidelijk doel voor ogen, maar wat is dat doel hier? Een leuke kast van MDF of goede koelmogelijkheden. Voor allebei gaan kan natuurlijk ook, maar als je je concentreert op een van die twee punten, kun je het ontwerp wellicht nog wat verbeteren.

maar wat is dat doel hier? Een leuke kast van MDF of goede koelmogelijkheden. Voor allebei gaan kan natuurlijk ook, maar als je je concentreert op een van die twee punten, kun je het ontwerp wellicht nog wat verbeteren.

Het gaat me meer om koelmogelijkheden. De voeding bij de huidige case moet voor de volledige airflow zorgen. Nu zit daar wel een 12cm fan in, maar voor overige casefans is nergens geen plek. En voor bedrading (stroom, IDE) heb ik ook haast geen plek. Bij zware applicaties (Adobe Premiere) wordt de kast ook vrij warm. Nu zat ik ook wel te verzinnen een nieuwe kast te kopen, maar ik wilde toch iets unieks. Vandaar dat ik een beetje heb zitten ontwerpen.

Oke, dat is duidelijk. De airflow zal zeker goed zijn in deze kast. Succes. :)

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het geen bijzondere "casemod" vind...

In mijn ogen is het gewoon een copie van een "normale" goede pc kast, maar dan zelf nagebouwd met MDF.
Het bijzondere zie ik er verder niet aan.

Een casemod is in mijn optiek een case die juist afwijkt van de standaard en dat doet deze niet echt.

De koelmogelijkheden zijn anders flink verbeterd ten opzichte van de oude kast. En bij casemods denk je inderdaad als eerst aan grote veranderingen waarbij je nauwelijks ziet dat het een computerbehuizing is, maar ik vind dat deze kast wel afwijkt van de ''standaard-kast'' doordat deze gemaakt is van MDF en verbeterde koelmogelijkheden heeft die er eerst niet waren.

Er komt ook nog een leuk display'tje in die de tijd en temps gaat aangeven. In SketchUp heb ik natuurlijk alleen maar wat zitten ontwerpen. Tijdens het modden kom je natuurlijk ook weer op ideeën die je dan gelijk meeneemt in je bouwseltje. En ook niet alle kasten hebben een voet met leds...

Het moet een mooie forse kast worden. Ik ga dus nog dingen graveren, misschien een spiegel-mod, en het eindresultaat zal veel mooier zijn dan de standaard hoekige ontwerpen in SketchUp.

Ziet er opsich wel leuk uit, vooral met de voeten. Misschien is het leuk om de bovenste 'laag' van de voet van plexi te maken (zoals dit: http://www.bouwplastics.nl/catalog/product_info.php?manufacturers_id=&products_id=2654&cPath=4_34_290), en dan daar een paar gaten in boren en de ledjes erin steken. Opsich ook nog leuk als het driekleurige ledjes worden en een knop op de front-panel komt waarmee je de kleuren kan veranderen.

Verder moet ik mrmusic wel een beetje gelijk geven, het ziet er niet zo super-bijzonder uit, behalve de voetjes en de goede airflow. Misschine is het ook leuk als je het een thema geeft ofzo.

Welke kleur wordt het trouwens?

In ieder geval succes!

Het is tijd voor een update. Eerlijk gezegd niks meer aan gedaan...

De kleur van de kast moet zilvergrijs/metallic worden. Blanke lak erover en een mooie glimmende kast.

Een thema.... Ik ben niet echt een fan van spellen.

Vertel eens wat je in gedachten hebt dan, misschien kan ik het in mijn ontwerp verwerken.

Hangt van je hobby's af. Bijvoorbeeld als je gitaar speelt (zoals ik:D) kan je de omtrek van een gitaar erop zetten (ik weet nog niet hoe). Of je kan er ook flammen verfen (of een sticker plakken). Je moet gewoon nadenken wat je leuk vindt om te doen.;) Of je kan je nickname in het plexi graveren.

Laatst bewerkt:
En is het nog wat geworden? Aangezien je niet meer gereageert hierzo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan