complete computer vloeistofkoelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

soundguy

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
Berichten
167
goede morgen!

Tijdens het spelen van games heb ik ook veel kleine programmatjes draaien om temperaturen en belasting van mijn hardware in de gaten te houden.
Daarin word weergegeven dat mijn processoren 105 graden word en mijn video kaarten ongeveer 85 dus dat valt mee.

Tijdens het tekennen met het programma 'solid works' en ook het 3d renderren van de tekeningen word het nog iets heftigger maar niet veel.

De vraag is dus: is het misschien verstandig om mijn complete computer te gaan koelen met vloeistof? De computer bevat zo goed als geen stof. en heeft 3 120mm ventilatoren voorin, 1 200mm bovenin. 2 120 mm achterin en 1 120 mm aan de zijkant.

mijn systeem:
antec 1200 kast
voeding 1200 Watt

moederbord:
Asus p6t7 supercomputer

processor:
I7 970 3200Mhz

videokaarten:
2X 295GTX in SLI
2X nvidea quadro fx3500

hardeschijven:
1X 320 GB 10 000 toeren raptor disk
3X 1000 GB 7200 toeren

geheuge:
12 GB DDR3 1866 Mhz

dat is denk ik alles wel...
iemand suggesties? behalve dat ik de meest rare combinatie van hardware heb ooit ?:p

groeten soundguy
 
Je processor hoort gewoon geen 105 graden te worden met een normale luchtkoeler, dus er is iets anders aan de hand.

Koeler wel goed gemonteerd? Juiste hoeveelheid koelpasta gebruikt?
 
heey,

naar mijn weten is de cooler goed geinstalleerd, en de koelpasta die bij de koeler inbegrepen zat is gebruikt.

groeten soundguy
 
Welke koeler zit er nu op dan?
Heb je het systeem zelf gebouwd?
Waar heb je de temps mee gemeten?

Daarnaast nog even dit:

Je hebt het over een Raptor van 320GB, maar volgens mijn info bestaan de niet?
 
heey,

toen ik het topic aanmaakte zat ik op me laptop dus je hebt gelijk.
de schijf is 279 GB.

temp worden gemeten met de volgende programma's:
- cpuz64
- i7turbo
- realtemp

alle programmas geven ongeveer hetzelfde aan.

ja computer is zelf gebouwt. en de koeler is op dit moment een originele intel koeler met een groter koelblok.
 
temperatuur van de processor is inmiddels gedaalt tot maximaal 70 graden. maar de video kaarten worden nogsteers belachelijk heet...

wat zijn de nadelen van vloeistof koelen?
 
Er zijn geen nadelen van vloeistof waterkoeling, ikzelf heb al geruim 5 jaar computers met watercooling en heb nog geen probleem ondervonden, alleen voordelen stil, koel, geen of bijna geen stof in de pc, laat maar weten als je info wil.
En u grafische kaarten zijn er gekend dat ze warm worden en zeker in sli, er is maar een ruimte tussen van ongeveer 1 cm.

grtz
 
Laatst bewerkt:
ja, als je de videokaarten vlak boven elkaar hebt hangen, gaan ze elkaar verwarmen..

Kweet ook niet hoe je tussen de kaarten wil gaan koelen met vloeistof..

Naar mijn idee kun je beter een ''gat'' snijden uit de kast waar je kaarten zitten, en daar een ventilator op zetten, word de warme lucht tussen je kaarten uitgezogen en direct naarbuiten getransporteert.

Vergeet niet een beschermingkje op de ventilator te zetten, zodat er niets tussen komt.

(Ik heb niet computerkunde geleerd, maar lijkt me een efficiente oplossing.)
 
hallo,

de kaarten zitten niet direct boven mekaar. tussen de kaarten zitten 1 of 2 slots vrij.
nu neemt elke kaart 2 slots in, maar als ik ga vloeistof koelen nemen ze nogmaar 1 slot in beslag, en het 2e slot word dan gebruikt voor de koeler.

ik ga nu is even kijken naar het koste plaatje van vloeistof koelen.
en zal morge even een foto maken van mijn kastje
 
Ga eens kijken op de site van freezinghardware, kan je alles gemakkelijk terugvinden en word proper aan huis geleverd.

grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan