Complete configuratie op externe harde schijf opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

cabana

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2001
Berichten
66
Na een forse crash en 3 dagen werk zou ik graag de complete configuratie opslaan op een externe harde schijf. Is dit mogelijk en kan dit met bestaande software van XP home edition of moet ik andere software aanschaffen. Kan ik nadien dan ook de gehele configuratie terugzetten op C: en hoe doe ik dat??

Wie kan mij adviseren?

Jan
 
Hoi,

Het beste kun je dan gebruik maken van Norton Ghost. Je hebt dan wel een dos-opstartdiskette nodig, waar je norton ghost op kopieert. Je kunt met ghost een image maken van een partitie of van een hele schijf. Zo'n image moet je echter wel weer opslaan op een andere partitie of een andere schijf (als je niet meerdere partities hebt). Als je het image naar een andere partitie wegschrijft, moet dit wel (tenminste met ghost <=7.5) een FAT partitie zijn (omdat ghost anders de partitie niet kan lezen, en dus het image niet kan lezen/schrijven). Terugzetten van een image gebeurt ook weer met ghost. Het wijst allemaal zichzelf wel als je het programma start. Ghost is volgens mij wel te downloaden bij de helpmij downloads.

Succes
 
Kijk op www.schoonepc.nl, hier vind je uitgebreide uitleg over het maken van een backup.
Je kunt ook met norton Ghost een image maken.

Suc6

Oossie
 
Het kan met de bestaande software van XP, maar er zijn veel betere programma's voor.
XP: Start > programma's > Bureauaccessoires > Systeemwerkset > Backup
Andere mogelijkheden: Acronis True Image,
Norton Ghost, WinBackup en Drive Image. Let op dat sommige van deze programma's een volledige kopie maken en anderen slechts een kopie van je bestanden en instellingen. In het laatste geval moet je dus eerst het OS weer installeren voordat je de backup terug kunt zetten.

Groetjes,

Pieter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan