Complete Freeze op windows 7 Ultimate x64

Status
Niet open voor verdere reacties.

svh101

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
Hallo iedereen,

Ik heb sinds een tijdje een nieuwe pc, en ik ervaar de laatste tijd een heel irritand probleem bij veel programma's zoals: Avast! antivirus Pro, Minecraft, Opera allemaal programma's die ik dagelijks gebruik

Ik kreeg eerst BSODs 3 en de volgende bestanden veroorzaken die BSODs

• usbohci.sys
    USBPORT.SYS
    ntoskrnl.exe
    Wdf01000.sys
    aswSP.sys (Avast Self Protection)
    Ntfs.sys
    ntoskrnl.sys

Nu krijg ik een complete freeze waarbij ik niets meer kan, ook de NumLock in of uit zetten. Dan moet ik de stroom er van af halen

Systeem details:
Windows 7 Ultimate SP1 build 7601
4GB Ram (verschillende merken)
een AMD Athlon LE-1620 2.41 ghz

Wat ik al heb geprobeerd is:
Avast! klantenserivce gebelt
Windows 7 opnieuw geinstalleerd
alle updates geinstalleerd(muv Taalpakketen)

Alvast bedankt!
mvg. Sander

Eventueel in veilige modus opstarten? Hierbij kun je de vervelende programma's/software/bestanden verwijderen

Zou java een probleem zijn? die kan ik niet verwijderen in veilige modus.

Okay ik heb nu het geheugen getest en er zijn geen problemen! En ik kan ongeveer 13 minuten lang Minecraft spelen zonder dat mijn pc niet meer reageert. Ik heb zowel memtest86+ geprobeerd als het meegeleverde programma van Microsoft

Dat zou best wel eens veroorzaakt kunnen worden door de "extra's" van AVAST, zoals Grimefighter.
Advies: uninstall AVAST en opnieuw installeren en dan niet de Standaard installatie procedure volgen maar de aangepaste en dan alle vinkjes weghalen van de extra's waaronder Grimefighter.

Grote kans dat het probleem dan opgelost is.

Nou van Avast heb ik geen probleem meer die is verwijdert, en dat doe ik trouwens altijd

M'n video kaart? Die komt uit een kapotte pc?? Zou die de problemen veroorzaken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan