complete query in een tabel zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

klablabla

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2008
Ik heb een formulier met diverse sub-formulieren.
Nu zou ik graag alle regels in mijn ene sub-formulier kopieren naar een ander sub-formulier.
Met behulp van een knop die ingedrukt moet wordt.

Het ene subformulier waar de data staat is al een query, Het enige wat ik nu wil is dat die naar mijn andere subformulier wordt gekopierd.

Momenteel zie ik niet de mogelijkheid van een complete import van de query in een tabel. Omdat in de tabel twee unieke ID's komen.
1 unieke ID is gelijk aan het hoofdformulier. Zodat ik weet welke regels in de sub-tabel bij de hoofd tabel horen.
Daarnaast krijgt iedere regen een autonumber.

In de subformulieren zijn de tabellen zichtbaar. (met een qry)
Dus als ik:

Me.QryOverlegsubform.Form.Recordset.MoveFirst
MsgBox Me.QryOverlegsubform.Form.nisoftimport.Value
Me.QryOverlegsubform.Form.Recordset.MoveNext
enz.

Op deze manier gaat hij netjes van record naar record.
De volgende stap is dat hij moet kijken of hij bij de laatste record is.
Dan moet hij stoppen.

Daarna ga ik kijken of ik ze kan kopieren op een soorgelijke manier.
Maar heb het idee dat het makkelijker kan. Met "Recordset"

Laatst bewerkt:
Geen flauw idee waarom je dit zou willen, maar dit terzijde. Hoe slecht is je db genormaliseerd dat je dit soort trucs nodig hebt?
Als de records in subset 1 een unieke ID hebben, dan kun je op basis daarvan al een kopie maken. Met een toevoegquery en een knop kopieer je dat record dan naar (de tabel van ) het tweede subformulier. Of, als je alle records wilt kopieëren (ik kijk nu nergens meer van op) dan doe je dat op basis van het ID uit het hoofdformulier.

Het gaat erom dat ik uit een ander programma een CSV bestand link. Daar moet een qry over om er 1 tekst vlak van te maken ipv 3.
Daarna wil ik alles wat in dat QRY staat kopieren naar een tabel.

De code die hierboven staat is om te kijken of ik iedere regel kan benaderen.

Wat ik nu wil doen is een If functie.

If lastrecord then
copy naar andere tabel
exit function
else
cope naar andere tabel
end if

Zo moet het gaan worden in mijn gedachten.

Waar ik nu naar op zoek ben hoe kan ik zie of hij in de laatste record is (in een subform).

Je ziet dus in het eerste subformulier de importdata die nog niet geïmporteerd is, maar wel al opgemaakt? En die recordset (op basis van een ID uit het hoofdformulier? Dus in het hoofdformulier heb je ID 123, met een subset van 5 records, en het volgende record in het hoofdformulier heeft ID 125 met 7 subrecords, en nu wil je als je op record 123 staat 5 records toevoegen, en als je op record 125 staat die 6 records?

In dat geval: hou het simpel, met een toevoegquery. Wat jij wil zal best kunnen, maar is nodeloos ingewikkeld.

Da's simpel. Maar een toevoegquery in het Query ontwerpscherm. Gebruik de bestaande query als bron. Zet er wel een criterium in dat hij de ID's maar één keer toevoegt, anders kun je veel dubbele records krijgen als je op de knop blijft klikken :)

Oke het is me gelukt om hem in mijn tabel te krijgen.
Ook loopt netjes de autonumber mee.
Maar er zit ook nog een OverlegID in. Om deze tabel te kunnen koppelen aan de hooft tabel.
Hoe kan ik die mee sturen, die blijft nu op 0 staan.

In de query heb ik nu ook de tbloverleg erbij gezet.
De overlegID in mijn qry gezet.

Nu zie ik natuurlijk alle entry's in het CSV bestand zovaak als ik OverlegID heb.
Nu moet het altijd degene zijn die open is in het formulier.

Een criterium toevoegen op basis van het OverlegID.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan