• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

complete rijen verwijderen in meerder werkbladen op basis van criterium

Status
Niet open voor verdere reacties.

PePe22

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2012
Hallo

ik weet niet of dit goed mogelijk is en of hier een macro voor nodig is maar dit wil ik bereiken:

Ik heb in het voorbeeld bestand twee werk bladen met daarin data. De data in blad 1 is een verwijzing naar de data in blad 2.
in het eerste blad zie je bij de eerste variabele of deze data nog meegenomen moet worden of niet. (0 is de criterium voor het verwijderen van de rij)
Maar als dus bijvoorbeeld rij 3 van blad 1 verwijdert wordt moet dit ook automatisch met rij 3 van blad 2 gebeuren.
allemaal automatisch op basis van het 0 criterium uiteraard.

(update) ik bedenk me nu dat twee keer dezelfde macro toepassen in beide bladen eventueel ook mogelijk is door even de 'meenemen' variabele te kopiëren en te plakken naar blad 2. belangrijk is wel dat de verwijzingen per persoon gewoon hetzelfde blijven.

Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen want dit is de laatste moeilijke stap die ik moet zetten voordat ik met mijn data aan de slag kan voor mijn afstuderen.

groeten,
Peter

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In een standaard module.
Code:
Sub hsv()
Dim i As Long, ws As Long
With Sheets(1)
 For i = .Columns(1).SpecialCells(2).Rows.Count To 2 Step -1
   If .Cells(i, 1) = 0 Then
    For ws = 1 To 2
     Sheets(ws).Cells(i, 1).EntireRow.Delete
       Next ws
     End If
   Next i
 End With
End Sub

Werkt perfect dankje!!

een vraagje nog zodat ik de code zelf wat beter begrijp en wat aanpassingen eventueel kan doen:
Wat als de criterium waarde niet in kolom A staat maar in kolom D, en de criterium waarde voor verwijderen 1 is.
En de werkbladen nr 3 en 4 zijn (misschien voor de hand liggend maar toch :)
hoe verandert de code dan?

alvast enorm bedankt

groet,
Peter

Laatst bewerkt:
Code:
Sub hsv()
Dim i As Long, ws As Long
With Sheets(1) [COLOR="#FF0000"][/COLOR][COLOR="#FF0000"]'Blad1[/COLOR] 
For i = .Columns(1).SpecialCells(2).Rows.Count To 2 Step -1[COLOR="#FF0000"] 'columns(1) wordt columns(4) kolom D[/COLOR] 
  If .Cells(i, 1) = 0 Then [COLOR="#FF0000"][/COLOR][COLOR="#FF0000"]'0 wordt 1[/COLOR]
    For ws = 1 To 2 [COLOR="#FF0000"][/COLOR][COLOR="#FF0000"]'Blad 1 t/m 2 wordt dan 1 to 4[/COLOR] 
    Sheets(ws).Cells(i, 1).EntireRow.Delete
       Next ws
     End If
   Next i
 End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan