complete website maken met dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrHook

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
hallo,
ik kreeg van iemand een opdracht om een website te maken, ik wil zelf ook wel is weten hoe het nou precies moet.
ik heb dreamweaver van adobe geïnstalleerd, maar heeft iemand een stappenplan om van het begin tot het eind een website te ontwerpen en die dan online te zetten met host, domein en zelfontworpen template en alles er op en eraan.
het gaat om een site die een homepage moet hebben natuurlijk en daar achter 3 of 4 tekst pagina's en een contact formulier.
ik moet de site hier ontwerpen maar ik wil dus als het kan als ik ergens anders ben dat ik de tekst kan updaten/aanpassen zodat die meteen online komt te staan. kan dit of moet dit op deen en dezelfde pc?

Mvg,
MrHook

nee dat is waar, daar was ik al achter. maar frontpage bijvoorbeeld? kan dat ook? het gaat mij er gewoon om dat ik online de website kan aanpassen en wel een eigen template kan ontwerpen. op hosting.nl en dan pakket M vond ik wel geschikt en de domein naam kan ik ook wel aanmaken maar de rest word een beetje lastig, ik wil het graag leren

Hi,
absoluut GEEN Frontpage.

Als je online wilt aanpassen ligt de nadruk echt op een CMS-je of een host-er die je in het pakket een ontwerpomgeving biedt.

Als CMS kun je denken aan JOOMLA of DRUPAL. Je kunt het zo moeilijk of makkelijk maken dan als je wilt.

Wat JOOMLA betreft kun je uitgebreid eigen templates maken.

hallo,
ik heb joomla via een youtube filmpje geinstalleerd op mijn WAMP server, maar kan ik nu waari k ook ben de website aanpassen? en hoe upload ik een zelf aangespaste/ontworpen template?

Gr,

MrHook

Hi,
met Joomla kun je via het administratordeel vanaf elke machine met een browser je site onderhouden. Wat je vraagt (templates) is ook mogelijk, maar het concept is ietsje anders dan Dreamweaver. Voor sommige situaties kun je ook met Dreamweaver dingen online zetten in Joomla!

Joomla bestaat eigenlijk uit 2 hoofdcomponenten. Het deel waarin de site ontworpen wordt (back-end) en het redactie- en bezoekersdeel voor de inhoud van de site

Een leuke opstapsite is die van Mindert Aardema. Ook zijn er voordelig boeken te koop voor beginners.

Voor mijn info heb ik Basiscursus Joomla! van JAN KIP en Joomla!-templates ontwerpen (2e druk) van Jisse Reitsma gekocht. Ik ben er nog niet zo lang mee bezig maar met wat proberen is het een comfortabel CMS.

Neem de tijd. Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan