• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Complex formulier naar database

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterkempen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2011
Ik ben al een tijdje bezig om een invulformulier te maken wat wordt opgeslagen in een database. Je hebt dan twee excel sheets waarbij data van het ene formulier moet worden opgeslagen in het andere.

Wat het moeilijk maakt is dat er een tabel in het invulformulier staat die omgedraaid in de database moet komen. Daarbij moet elke regel in de database de innitialen, "ronde type" en datum bevatten. Per ingevuld formulier zou je dan 5 tot 7 regels in de database krijgen.

Weet iemand een script wat hier goed voor is?

Bekijk bijlage hulp form database.xlsx

Bijlagen

Code:
Sub tst()
    With Sheets("Formulier")
    cCount = .Range("C9:I9").Cells.SpecialCells(xlCellTypeFormulas, xlNumbers).Count
    ReDim square(1 To cCount, 1 To 25)
        For i = 1 To cCount
            square(i, 1) = .Cells(3, 3): square(i, 2) = .Cells(4, 3): square(i, 3) = .Cells(5, 3)
            For ii = 4 To 24
                square(i, ii) = .Cells(ii + 5, i + 2).Value
            Next
        Next
    End With
    Sheets("Database").Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Resize(cCount, 25) = square
End Sub

Bedankt!

Wow! echt geweldig. Hier kan ik zeker wat mee. Heel erg bedankt voor je moeite.

Vriendelijke groet,

Peter

Colom toevoegen

Is er een mogelijkheid om een colom toe te voegen aan het formulier wat de database in gaat?

Ik heb natuurlijk vanalles zelf geprobeerd maar het lijkt toch wat ingewikkelder dan ik dacht. Heb vanalles opgezocht en bestudeerd maar ik ben er niet achter. Hopelijk snap ik het antwoord, dat zou leuk zijn.

Vriendelijke groet,

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan