• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Complex supply chain vraagstuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robzoekthulp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2017
Beste medeforumgebruikers,

De hele dag heb ik mijn tanden stuk gebeten op een vraagstuk, wat ik mbv Excel heb proberen op te lossen. Ik ben er echter tot nu toe niet uitgekomen, op een manier, waarbij aan alle randvoorwaarden is voldaan.

Omdat het echte model waar ik mee te maken heb veel te uitgebreid is, heb ik het versimpeld tot een casus, wat op één pagina past, maar het vraagstuk heeft wel dezelfde randvoorwaarden:

Het vraagstuk betreft het volgende:
Er zijn totalen stuks (van verschillende producten) nodig per verdieping.
De stuks worden geleverd per pallet.
De leverancier kan alleen hele pallets leveren.
De auto van de leverancier moet volledig gevuld worden.

De vraag betreft: Hoe van deze gegevens (zie Excel in de bijlage), te komen tot één formule, oid, zodat hieruit de lijst met vrachtwagens volgt, die telkens de hoeveelheden per vrachtwagen doorrekent, waarbij aan de randvoorwaarden is voldaan?

Zonder dat alle vrachtwagens afzonderlijk met de hand hoeven worden berekend natuurlijk ;)

Mijn dank is groot :)

Bijlagen

Ik krijg een 'opleidingsopdracht' gevoel.

Of je zit er naast en heb je iemand die voor de vraag een oplossing heeft op een dwaalspoor gezet waardoor Rob die hulp zoekt nu pech heeft gehad

Vraag zal dan gesteld zijn vanuit opleiding 'Hewlett-Packard'...:d..., waarvandaan de excel-bijlage komt.
Nu is de vraag van de TS niet echt duidelijk. De oplossing van de vraag lijkt mij voornamelijk afhankelijk van datgene wat de klant bij TS bestelt.
Mijn vraag aan TS is: geef s.v.p. een duidelijk uitgewerkt voorbeeldje uit de praktijk hoe e.e.a uitwerkt, en dan kunnen de helpers er misschien wel wat formules aan vastplakken.

Greetz/Excelbat

@shp

Met een gevoel kun je er nooit naast zitten.

Ik denk dat Robzoekthulp slachtoffer is van op efficiëntie beluste managers.

In welke verhouding zitten B en C in de vrachtwagen? want C wordt gevuld voor A en daarna zitten A en B in gelijk delen in de vrachtauto van 650kg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan