• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Complexe average / min / max formule adhv. criteria.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Azoura

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2017
Berichten
30
Goedemiddag,
In de bijlage heb ik een voorbeeld bestand toegevoegd, ik wil een formule schrijven maar kom er niet uit.
In de sheet ‘ruwe data’ worden allemaal getalen verzameld per kwartaal per analyse, in werkelijkheid is deze lijst tegen de 400 verschillende analyses, van 2005 tot 2017, er wordt hier ook gefilterd waardoor rijnummers veranderen, en dit maakt dat ik niet uit de formule kom.
In de sheet ‘Overzicht’ wil ik van een aantal analyses een overzicht maken door automatisch het gemiddelde, de min en max te laten berekenen. Hier maak ik vervolgens grafieken uit.
De formule moet dus opzoek naar: De juiste analyse in ‘Ruwe data’ kollom B, en dan een average/min/max doen van alle analyses die in rij 2 aan de juiste kwartaal criteria voldoen.
Iemand die mij hier mee kan helpen? Alvast heel erg bedankt,
 

Bijlagen

  • Voorbeeld complexgemiddelde.xlsx
    13,2 KB · Weergaven: 45
Aanzetje:
in C11

Code:
=AVERAGEIFS(OFFSET('ruwe data'!$2:$2;MATCH($A$12;'ruwe data'!$B$3:$B$6;0););'ruwe data'!$2:$2;overzicht!$C$1)
 
Hoi lammert, draaitabel is in dir format helaas niet mogelijk door de complexiteit van het bestand. Er hangen namelijk nog allerlei kolommen met extra informatie omheen. Ik zou het graag met een formule voor elkaar krijgen.

ERV, bedankt, ik ga hem testen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan