• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

complexe getallen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

deconinck s

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2006
we hebben een probleem om het aantal cijfers na de komma te beperken als we werken met complexe getallen
kan iemand mij helpen?
dank bij voorbaat

Rechtermuisknop, celeigenschappen, getal. Dan aantal decimalen bepalen

monaco zei:
Rechtermuisknop, celeigenschappen, getal. Dan aantal decimalen bepalen
zo eenvoudig is het spijtig genoeg niet, bij complexe getallen (a+bi) blijkt dit niet te werken...

Hallo,

Wat is je uitkomst opdat je het niet kunt bewerken?

bijvoorbeeld: 1,80441805352292E-004-3,12732817863091E-006i
ik heb zo massa's getallen die omgezet zouden moeten worde om het iets overzichtelijker te houden

Hallo,

Als ik het goed begrijp wil je dus een leesbaar getal in de orde van grote
1,8E-004-3,13E-006i

Probeer het volgende eens.

Ga naar de cel waar je uitkomst terecht komt en klik met de rechter muisknop, kies cel opmaak (format cells) en kies dan getallen (curency) of standaard (general). Ik werk zelf met een engelse versie vandaar de engelse termen.

Het enige wat ik mij afvraag is hoe jij aan de imaginaire waarde komt, want mogelijk bereken jij iets waardoor deze waarde elders ontstaat.

Sorry, van bovenstaande tekst, had moeten zijn:
de cellen waar je de berekeningen uitvoert ipv de cel waar de uitkmost terecht komt
Want het moet iets zijn met de opmaak die staat nu op wetenschappelijk

Laatst bewerkt:
Volgens mij kan het niet direct aan de wetenschappelijke opmaak liggen, want alsje het (of eender welk) complex getal ingeeft in een leeg blad, dan lukt het ook niet om het getal overzichtelijker te maken...

Stuur mij eens een zipje van jouw bestand dan kan ik beter zien hoe of wat.

Heb zelf wat ingevoerd in excel en wanneer ik in een cel het volgende invoer:
=COMPLEX(3;4)
dan krijg ik als resultaat 3+4i

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan