• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Complexe validatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

hessiedepo

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2004
Hallo,

ik moet voor mijn stageproject een excel bestandje maken.
In dit bestand moeten 4 keuzelijsten komen te staan.

Afhankelijk van de voorgaande keuze kan er uit een bepaalde selectie gekozen worden.

Ik heb al wat zitten knoeien met afhankelijke validatie, maar ik kom er niet uit.
Het kan ook zijn dat het niet mogelijk is met validaties en dat ik moet overgaan naar een macro.

Ik heb een bestandje toegevoegd dat de 4 kolommen weergeeft en ook de verschillende combinatiemogelijkheden.

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

Alvast bedankt

Bijlagen

Hoe moeten we die keuzemogelijkheden lezen?

bv. bij mogelijkheid 1:

als je voor label format 1 kiest heb je bij investigation de mogelijkheid no action needed. Wanneer je voor format 2 kiest heb je geen keuze bij investigation? Of heb je altijd de keuze no action needed gelijk welk label je kiest?

Op mijn blog staat een aanzet tot het oplossen van die problemen.
http://thefinch.wordpress.com/2008/02/09/excel-dynamische-afhankelijke-datavalidatie/

Misschien wat meer uitleg bij de mogelijke combinaties:

vb voor mogelijkheid 1:

als je in de eerste kolom "1:1 Replacement" selecteert, kun je in de 2de kolom enkel "" (blank) selecteren, in de 3de kolom kun je kiezen uit de 4 formats, in de 4de kolom komt voor elke format "No action needed".

vb mogelijkheid 3:

na het kiezen van "special part" in kolom A, selecteer je "" (blank) in kolom B en "Project" in kolom C. In kolom D kun je dan kiezen uit "Proposal done" of "closed".

vb mogelijkheid 8"

na het kiezen van "special part" en "No info" kun je in de 3de kolom kiezen uit de verschillende formaten. Na deze stap kun je in de 4de kolom dat kiezen uit de verschillende mogelijkheden (investigation tot en met agreement approved).

hessiedepo , Ik weet niet hoe het met je engels gesteld is, maar op deze link van contextures wordt er schitterend uitgelegd (+ voorbeeld workbook) hoe je meerdere validatielijsten afhankelijk laat zijn van elkaar.

Groet, Leo

Ik heb even wat zitten puzzelen met die validaties.

Ik kom er toch niet helemaal uit.

Tot de 3de kolom geraak ik. Bij de 4de weet ik niet wat te doen.

Ook zit ik bij de 3de kolom vast na het kiezen van "" (leeg) en "No info" (omdat dit 2 woorden zijn).
Ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken met opzoektabellen.

Ik heb even mijn gepuzzel in bijlage gezet.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan