• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

complexe vraag mbt roosters/diensten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb70

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2013
Allen,

Ik ben voor mijn werk een snipperboek aan het maken waarbij ik op elk moment een actueel inzicht heb op de bezetting die aanwezig is.

Voor dit probleem ben ik al diverse malen uitstekend geholpen, ik loop nu tegen het (hopelijk) laatste probleem aan die ik maar niet getackeld krijg
De bedoeling is dat ik een medewerker van de ene lijn over kan zetten naar een andere lijn en dat deze persoon dan ook direct zichtbaar is bij de bezetting op de andere lijn.

Wellicht dat iemand mij op deze regenachtige dag kan helpen om dit probleem te tackelen

Ik heb in het bestand een tabblad toelichting gemaakt om mijn probleem te omschrijven

alvast bedankt voor het meedenken

Bijlagen

ik begrijp het niet helemaal:
is het de bedoeling dat als je in een Lijn iets veranderd dat dat gecompenseerd wordt in de andere lijn?
door het omgekeerde te doen in de andere lijn bij een persoon die toevallig net dat werk doet dat die andere deed?
ik neem aan dat de namen in de lijnen A1,A2,B1,B2 enz zijn.
dan zijn de namen in de lijnen dus allemaal verschillend.

Sylvester

alvast bedankt voor het meedenken

A1, B1 enz dat zijn de namen van de medewerkers
De bedoeling is dat ik in het tablad bezetting lijnen middels het dropdown menu bij lijn 2 (vanaf medewerker K) bijvoorbeeld cel C28 verander in LD 1 waarbij de 1 staat voor dat deze persoon naar lijn 1 moet in de late dienst.

Deze persoon moet dan zichtbaar worden in het tablad week in cel N14 of N15 of N16

Sylvester

geweldig dat is hem, bedankt voor het meedenken en de aangedragen oplossing

Ik heb nog een vraag:

Ik kan nu medewerkers uitwisselen tussen 2 lijnen (lijn 1 en 2) en deze zijn nu zichtbaar bij de desbetreffende lijn.
Als ik nu 3 lijnen heb kan ik dan met deze formule en vba code ook de medewerkers tussen deze 3 lijnen onderling uitwisselen en zichtbaar maken bij de desbetreffende lijn of moet dan de vba code en formule dan aangepast worden? en is dat veel werk?

ik zal zo nog een voorbeeld bestandje posten met de optie voor 3 lijnen. Indien je mogelijk daar nog naar zou willen/kunnen kijken heel graag.

anders i.i.g. ontzettend bedankt voor je hulp

hoeveel lijnen zijn er totaal? of staat dat nog niet vast?

je hebt op sommige plaatsen rijen verborgen is dat nodig?
het is niet zo handig met kopiëren en plakken van formules.

Laatst bewerkt:
silvester,

als ik de bezetting over 3 lijnen onderling kan uitwisselen, ben ik helemaal gelukkig

Medewerker moet zichtbaar zijn op de andere lijn in het tabblad week zonder hem fysiek over te moeten verplaatsen in het tabblad bezetting lijnen. Maw de ploegindeling moet hetzelfde blijven => lijn 1 ploeg A1 t/m J2. Lijn 2 K1 t/m T2 en lijn 3 AA1 t/m AL2

Dus medewerker A1 van lijn 1 moet zichtbaar wordt bij de bezetting van lijn 2 of 3 in een willekeurige dienst indien ik hem in het tablad bezetting lijnen aan een andere lijn en dienst koppel middels het dropdownmenu
Dus medewerker K1 van lijn 2 moet zichtbaar wordt bij de bezetting van lijn 1 of 3 in een willekeurige dienst indien ik hem in het tablad bezetting lijnen aan een andere lijn en dienst koppel middels het dropdownmenu
Dus medewerker AA1 van lijn 3 moet zichtbaar wordt bij de bezetting van lijn 1 of 2 in een willekeurige dienst indien ik hem in het tablad bezetting lijnen aan een andere lijn en dienst koppel middels het dropdownmenu

als de verborgen rijen eruit kunnen is dat wat mij betreft ok.

moet ik nog een voorbeeld bestand posten met 3 lijnen?

thanks

Laatst bewerkt:
Syvester,

dank je wel dit is wat ik bedoelde

Ik loop alleen tegen een probleempje aan en dat is: Als ik de vba code + de formules kopieer naar het orginele bestand (en in mijn ogen alle gegevens en data juist heb overgenomen), dan krijg ik de eerste naam die die tegenkomt op die datum en in die dienst juist maar als ik de formule naar beneden doortrek dan is de 2e naam dezelfde als de 1e naam. er wordt dus niet verder gezocht naar wie er nog meer vroege dienst heeft.

ik heb iets verkeerd gedaan met kopieren ik weet alleen niet wat???

het was alleen een matrix formule.
hij is nu aangepast en als je hem niet als matrixformule wil gebruiken (dat maakt het geheel wel wat langzamer) dan moet je ook het nummer invullen dat overal naast de tabel staat.(die 1 tm 9).
zie voorbeeld met de niet matrix formule (die is makkelijker in gebruik.)

ps je kan deze formule ook als matrixformule gebruiken, dan moet je het nummer niet invullen ! en per dag afsluiten met ctrl shift enter

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi,

matrix formule heb ik begrepen

Ik ben nu het orginele bestand om jouw bestand heen aan het bouwen zodat de formules blijven werken
Ik wil graag de tekst
lijn 1 vervangen door cluster 1
lijn 2 vervangen door cluster 3
lijn 3 vervangen door cluster 4

als ik nu cel L3 selecteer zie ik lijn 1 staan maar als ik boven in de formule/tekst balk kijk staat daar alleen een 1 en niet lijn 1?
Ik vermoed dat wanneer ik de naam wil wijzigen ik ook de code moet aanpassen aan de nieuwe naam, kan ik dat zo doen ?

nogmaals thanks

Silvester,

alles werkt goed/uitstekend
ik ben nog bezig om het aan te passen naar mijn situatie
ik wil het totale bestand wel posten als het klaar is, maar het is te groot voor hier.

indien je geïnteresseerd bent kan ik het wel naar je mailen

thanks

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan