• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

complexe zoek formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

swientjes

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2018
Goedemiddag,

ik ben op zoek naar een formule die een automatisch een waarde daarna in een cel zet op basis van meerdere zoek criteria en over regels heen (voorbeeld zal het wat duidelijker maken de gele kolom zou het resultaat moeten zijn)

er is dus een file met 100000 regels
Kolom A is een opdracht nummer
Kolom B een uniek item
Kolom C een aantal

Nu wil ik dat als de bestel en lever datum uit eerdere rijen verandert dat dan gewijzigd er komt te staan en anders hetzelfde

ik heb alleen geen enkel idee hoe ik dit doe

ik hoop dat iemand hiermee kan helpen, alvast bedankt voor de moeite

Bekijk bijlage voorbeeld voor formule.xlsxBekijk bijlage voorbeeld voor formule.xlsx

Hij werkt nog niet exact zoals het zou moeten

Ik heb een nieuw voorbeeld bestand toegevoegd waarbij in de groene kolom staat wat het zou moeten zijn

indien de nummers , data en aantal hetzelfde zijn zouden ze allemaal als verkeerd moeten worden aangemerkt

ik weet alleen niet of dat kan en al helemaal niet hoe?

kan iemand hier aub nog naar kijken?

hartelijk dank

Bekijk bijlage Voorbeeld help.xlsx

Code:
=ALS(SOMPRODUCT(($A$2:$A$117000=A2)*($C$2:$C$117000=C2)*($D$2:$D$117000=D2)*($E$2:$E$117000=E2)*($F$2:$F$117000=F2))<SOMPRODUCT(($A$2:$A$117000=A2)*($C$2:$C$117000=C2)*($D$2:$D$117000=D2));"Wrong";"OK")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan