• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

complexe zoekactie

Status
Niet open voor verdere reacties.

bexpl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2018
Berichten
4
Ik heb een bestand met namen, voornamen en nummer. (in het voorbeeld wordt een kleine lijst gebruikt, normaal is deze veel langer).

Ik zou willen zoeken op nummer. Wat wel gelukt is. (zie rij 11)

Maar ik zou ook willen zoeken op naam. Maar er komen vaak meerdere identieke achternamen voor. Ik wil enkel op achternaam zoeken omdat vaak de voornaam niet bekend is. In E18 zie je staan wat ik eigenlijk zou willen bekomen. Maar dan met alle mogelijke resultaten voor dezelfde achternaam. Dit kan dus ook meer dan 3 resultaten bevatten.

Liefst werken zonder VBA of dergelijk. Dus enkel via functies.


Het is mij deels gelukt maar dan zonder de voornaam erbij, en ik krijg ook niet meer dan 2 resultaten weergegeven op de manier dat ik het gedaan heb.

Graag jullie hulp / ideeën.
Bekijk bijlage Map2.xlsx
 
Zoals deze ingesteld staat..

Het rapportfilter heeft ook een invulveld waarin je (een deel van) de naam kan typen.
 
QUOTE=KristiaanL;6091953]Zoals deze ingesteld staat..

Het rapportfilter heeft ook een invulveld waarin je (een deel van) de naam kan typen.[/QUOTE]

is dit wat je bedoelt?
Bekijk bijlage Map2 (KL).xlsx[
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft niet te quoten, gewoon reageren is duidelijk genoeg.

In mijn bestand staat gewoon een draaitabel, dat is hoe ik het bedoelde.
Jij geeft aan dat je op basis van achternaam de bijbehorende nummers wilt zoeken, dan is het overbodig om voornaam te gebruiken in de draaitabel. Maar je kan het natuurlijk in richten zoals jij het wenst.
 
ik had de draaitabel niet meteen gevonden in je bestand. Stond te ver naar links. Dom van me. ;-)

Ik heb uiteindelijk de voornamen ook nodig als ik ga zoeken op naam. Dan kan ik nog zien wie exact bij dat nummer hoort.

Dit lijk me inderdaad een zeer makkelijke oplossing.
Ik ga dit zeker uitproberen.

bedankt.
 
Geen probleem en graag gedaan.

Kijk nog even naar de vormgeving wat het beste voor jou werkt, bijvoorbeeld de tabelweergave. Of bijvoorbeeld eerst nummer en daarna voornaam etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan