Compressie: hoe zit dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Ik heb bij wijze van proef een partitie van mijn harde schijf (onder XP) gecomprimeerd (d.w.z. gekozen voor Eigenschappen / Algemeen / Station comprimeren om schijfruimte te besparen). Alle bestanden en mappen staan daar nu met blauwe letters in plaats van zwarte, maar verder merk ik eigenlijk geen verschil, en b.v. een erna erheen gekopieerde map van 262 MB blijft gewoon 262 MB. Het Helpmenu brengt me ook niet verder. Wat was nu eigenlijk het voordeel van die compressie?

Bedankt alvast voor je antwoord,

I.

comprimeren

Ik heb dat zelf nog nooit gedaan in XP maar kijk eens of de partite nu groter is geworden.

Grtz.

In het eigenschappen venster zie je ook hoeveel schijfruimte wordt ingenomen, dit moet minder zijn. De normale grootte is echter het eerste wat je leest.

Windows moet bestanden wel op de achtergrond omzetten naar niet gecomprimeerde bestanden, dus het is aan te bevelen dit niet voor veelgebruikte bestanden te doen.

Bedankt voor jullie antwoord. De totale partitiegrootte is gelijk gebleven ... de erheen gekopieerde map van 262 MB heeft een grootte op schijf van 260 MB gekregen, inderdaad een besparing, maar niet om van achterover te vallen he ... :-)

Heeft iemand andere (hopelijk positievere) ervaringen met dat comprimeren?

Het varieert ;)

show.php

Enige vertraging...lycos werkt niet (k*thond) en picstore werkt niet met Phoenix (%(^&%(&)

Laatst bewerkt:
Ok bedankt ... een besparing van ruim 30% zou al heel aardig zijn he.

I.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan