compressor

Status
Niet open voor verdere reacties.

braindropper

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2005
hallo, ik heb een vraagje: mijn pc is de laatste tijd van alle kanten overhit.. (raar genoeg mijn videokaart niet) en iemand heeft mij geleerd hoe je het goed kan schoonmaken met een compressor, maar nu is mijn probleem: mijn moeder:confused: die wil niet zo'n grote compressor in huis, daarom zocht ik naar zo'n kleine maar zo'n ding is nergens te vinden.. heeft iemand anders een idee waar ik zo'n kleine compressor (minimaal 7 bar) weg kan halen? of heeft iemand anders een betere oplossing? (stofzuiger werkt niet best)

'groetjes en bedankt:thumb:

Een compressor hoeft niet nodig te zijn. Met een schone verfkwast en de stofzuiger in de buurt(om het dwarreldende stof weg te zuigen) kom je echt een heel eind. Een compressor met 7 Bar, kan mischien wel te veel zijn. Je kan eventueel kijken voor een spuitbus met perslucht.

crash zei:
Een compressor hoeft niet nodig te zijn. Met een schone verfkwast en de stofzuiger in de buurt(om het dwarreldende stof weg te zuigen) kom je echt een heel eind. Een compressor met 7 Bar, kan mischien wel te veel zijn. Je kan eventueel kijken voor een spuitbus met perslucht.

tis wel een pentium 4 he.. die worden over het algemeen erg heet (hier wel)
en ik heb er geen zin aan om om de 3 dagen hem schoon te maken

bedankt voor je berichtje :thumb:

Ik heb ook een Pentium 4, maar heet wordt deze niet hier. Zelf niet overgeklokt. Je hebt wel een aantal Pentium 4 versie's die erg heet worden(Prescott CPU) Ik maak hem meestal 1x in de maand schoon, sla dit ook nog wel eens over. Als je om de 3 dagen moet schoonmaken, dan zou je omgeving niet goed schoon zijn, dat lijkt me sterk. Zo snel vervuilt een koelblok niet.

crash zei:
Ik heb ook een Pentium 4, maar heet wordt deze niet hier. Zelf niet overgeklokt. Je hebt wel een aantal Pentium 4 versie's die erg heet worden(Prescott CPU) Ik maak hem meestal 1x in de maand schoon, sla dit ook nog wel eens over. Als je om de 3 dagen moet schoonmaken, dan zou je omgeving niet goed schoon zijn, dat lijkt me sterk. Zo snel vervuilt een koelblok niet.

we hebben hier wel een hond lopen.. .en idd het vuil voor tot het minium beperkt hij staat al niet op de grond.. maar dat heeft net zo min effect : / en ik betwijfel ook of het aan de p4 ligt.. want als er iets (dat is dus mijn vraag wat?) te warm word blijft het beeld stil staan (bevroren) en kan ik echter niks meer doen, zodat ik de pc opnieuw moet op starte (reset button dus) ik hoor de ventilatoren nog wel draaienmaar ik kan gewoon niks meer doen

Veld Waarde
Sensoreigenschappen
Sensortype Winbond W83627THF (ISA 290h)
GPU sensortype National LM89 (NV-I2C 4Ch)

Temperaturen
Moederbord 39 °C (102 °F)
CPU 21 °C (70 °F)
GPU 60 °C (140 °F)
GPU omgeving 35 °C (95 °F)
Seagate ST3160827AS 23 °C (73 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 2766 RPM
Chassis 4821 RPM

Spanningswaarde
CPU Core 1.34 V
Aux 1.02 V
+3.3 V 3.31 V
+5 V 5.11 V
+5 V Standby 5.06 V
VBAT Batterij 3.26 V
Debug Info F 3D 23 FF
Debug Info T 39 21 247
Debug Info V 85 40 CF BE FF 08 00 (01)

sensor log van everest

Ik heb hier een poes lopen en de pc staat op de grond. (wel zit de eerste inlaat opening zo'n 11cm van de grond). Laat eens je geheugen testen met Memtest86.

Kijk eens of Memtest86 problemen in je geheugen vindt.
Even op een floppy zetten en je pc daarmee laten opstarten.
http://www.memtest86.com/
Pak het uit en klik op "Install.bat", zorg dat er een lege floppy in je floppydrive zit.

crash zei:
Ik heb hier een poes lopen en de pc staat op de grond. (wel zit de eerste inlaat opening zo'n 11cm van de grond). Laat eens je geheugen testen met Memtest86.

Kijk eens of Memtest86 problemen in je geheugen vindt.
Even op een floppy zetten en je pc daarmee laten opstarten.
http://www.memtest86.com/
Pak het uit en klik op "Install.bat", zorg dat er een lege floppy in je floppydrive zit.

ok dit is het resultaat
---------- ------ ------- ------ ----- --- ---- ---- ------ --------
wallltime cached rsvdmem memmap cache ECC test pass errors ECC errs
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
18:59 1024 m 20m e82o-std 0 off std 1 0

Om een echt resultaat te krijgen, dien je Memtest86 een flink aantal uren te laten testen. Vaak kan het een nacht of langer duren.

crash zei:
Om een echt resultaat te krijgen, dien je Memtest86 een flink aantal uren te laten testen. Vaak kan het een nacht of langer duren.

ah, dat wist ik niet :thumb:, zal ik vanavond doen

ik heb hem gedaan maar met zelfde resultaten ik heb hem in totaal 9 uur gedaan

Je geeft aan dat de pc van allekanten oververhit is, maar gezien de temperaturen van Everest, lijkt het wel mee te vallen. Heb je uitval problemen of iets dergelijks?

crash zei:
Je geeft aan dat de pc van allekanten oververhit is, maar gezien de temperaturen van Everest, lijkt het wel mee te vallen. Heb je uitval problemen of iets dergelijks?

naja, der is hier iemand geweest (computer monteur) die heeft stof eruit gehalt en hij werke probleem loos, nou heb ik speed fan gedownloaded en die zegt dat mijn remote te warm is (55 graden)

Remote in Speedfan?? Nog nooit van gehoord. Kijk eens in het Bios naar de temperaturen. Nogmaals gezien de temperaturen die Everest aangeeft, lijkt me dat prima.

ik heb gekeken, de chassis temperatuur van 24 graden en de cpu is 40
everest geeft mijn cpu temp verkeerd aan, 20 graden word hem nooit:confused:
maar mijn remote word dus te heet.. ik denk dat het aan mijn vid ligt, de core is idle 65 graden en ik heb een geforce 6800 le

Ik zou echt niet weten wat Remote is, daarbij geeft speedfan een waarschuwing afhankelijk van de temperatuur instelling in Speedfan. Ik zou me er maar niet al te druk over maken. Speedfan moet je een beetje kennen en goed instellen.

crash zei:
Ik zou echt niet weten wat Remote is, daarbij geeft speedfan een waarschuwing afhankelijk van de temperatuur instelling in Speedfan. Ik zou me er maar niet al te druk over maken. Speedfan moet je een beetje kennen en goed instellen.
maar het ligt aan de stof, volgens de pc monteur :confused:
ik denk dat mijn vid. te warm word

Je geeft aan dat de pc stofvrij gemaakt is, dan vraag ik me af hoe je denkt dat het door sotf komt.:confused: Je hebt geen problemen, dus ik blijf erbij om je er niet druk over te maken. Hoezo denk je dat het je videokaart is? Als je videokaart een sensor heeft, dan kun je de temperatuur bekijken via:
Bureuablad(met rechts klikken) > eigenschappen > instellingen > geavanceerd > je videokaart > daar moet je het kunnen vinden.

crash zei:
Je geeft aan dat de pc stofvrij gemaakt is, dan vraag ik me af hoe je denkt dat het door sotf komt.:confused: Je hebt geen problemen, dus ik blijf erbij om je er niet druk over te maken. Hoezo denk je dat het je videokaart is? Als je videokaart een sensor heeft, dan kun je de temperatuur bekijken via:
Bureuablad(met rechts klikken) > eigenschappen > instellingen > geavanceerd > je videokaart > daar moet je het kunnen vinden.

mijn probleem is dat het beeld blijft stil staan (bevroren) en kan ik echter niks meer doen, zodat ik de pc opnieuw moet op starten (reset button dus) ik hoor de ventilatoren nog wel draaienmaar ik kan dan gewoon niks meer doen, aangezien ik dit geregelt krijg zie ik dit aan als een probleem (no offence) mijn excuses dat ik een beetje onduidelijk was

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan